چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 25087
سلامت نیوز :هفدهمین اجلاس مدیران انتقال خون سراسر کشور، چهارشنبه 11 اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.  در این همایش، مدیر عامل سازمان انتقال خون به همراه معاونان و مدیران پایگاه های انتقال خون کشور گرد هم آمدند تا مسائل مربوط به انتقال خون و راهکارهای توسعه و خدمات بیشتر این سازمان را بررسی و اعلام کنند.

نخستین سخنران این همایش مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران بود که در جمع مدیران گفت: ایران در منطقه خاورمیانه از نظر پیشرفته بودن خدمات انتقال خون بی نظیر است و ما موفق شده ایم در میان بیش از بیست کشور در منطقه، جایگاه ویژه ای را کسب نماییم.

دکتر ابوالقاسمی از  تاسیس دو رشته خون شناسی و پژوهشی در مقطع PhD   خبر داد که در جهت توسعه کمی و کیفی انتقال خون است و تاکید کرد: محیط انتقال خون کشور را باید دانشگاهی کرد تا با علمی کردن فضا به اهداف بالاتری دست یابیم و لازمه آن این است که  افراد در سازمان بنیه علمی خود را قوی کنند.

وی در ادامه بر گسترش بخش اتوماسیون و مجهز شدن شهرستان های کوچک به امکانات روز خبر داد. سپس با اشاره به راه اندازی مرکز ثبت نام سلول های بنیادی و گرفتن اعتبارات برای طرح های تحقیقاتی که از بزرگترین پروژه ها بوده گفت: این امر نشان دهنده آن  است که ما در انجام پروژه های بزرگ می توانیم موفق باشیم  .

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در ادامه از اخذ مجوز  استخدام نیروی انسانی در برنامه پنجم توسعه، اصلاح نمودار تشکیلاتی سازمان و ترمیم آن با توجه به نیروهای موجود و نیروهای در حال استخدام چه در سطح ستادی و چه در سطح استانی خبر داد.

دکتر ابوالقاسمی بر ایجاد تعامل بین مدیران استان با استان داران در جهت دفاع از حوزه حاکمیتی خود و در نهایت اخذ مصوبات به نفع پایگاه های استانی تاکید بسیار کرد و سال 1390 را سال تولید آنتی سرم های اختصاصی و استفاده بهینه متخصصان از امکانات و اعتبارات سازمانی برای تحقق این هدف به منظور ارتقاء علمی و کیفی سازمان خواند.

موضوع هدفمند کردن یارانه ها که با اراده محکم دولت و پشتیبانی ملت دنبال می شود و این که از این حرکت بایستی در جهت ایجاد فضای سالم اقتصادی برای بهبود زندگی مردم استفاده شود اشاره دیگری بود که مدیرعامل سازمان در سخنرانی خود اظهار داشت. وی از مدیران انتقال خون سراسر کشور خواست تا تلاش های خود را با این مقوله همسو کنند تا ضمن رعایت کیفیت و ارتقاء وضع موجود، از منابع در دسترس، به بهترین وجهی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در پایان سخنانش از برگزاری کنگره بین المللی طب انتقال خون با محوریت پلاسما در اردیبهشت  1390 در تهران خبر داد.

گفتنی است این همایش تا پنج شنبه 12 اسفند ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha