همه چیز به مغزتان وابسته ‌است. مغزی که به شما می‌گوید چطور با اشتیاق، باب گفت‌وگو را با کسی باز کنید یا اینکه با احتیاط، از گپ‌زدن با او طفره بروید. همه چیز به مغزی وابسته است که برای بازسازی توانمندی‌هایش، نیازمند چند ساعت خاموشی در روز است.

خوب نخوابید عاشق نمی‌شوید

سلامت نیوز: همه چیز به مغزتان وابسته ‌است. مغزی که به شما می‌گوید چطور با اشتیاق، باب گفت‌وگو را با کسی باز کنید یا اینکه با احتیاط، از گپ‌زدن با او طفره بروید. همه چیز به مغزی وابسته است که برای بازسازی توانمندی‌هایش، نیازمند چند ساعت خاموشی در روز است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند، مغزی که کنترل احساسات و ثبت و یادآوری خاطرات شما را برعهده دارد، برای قضاوت درست در مورد موقعیت‌ها، به میزان کافی استراحت نیازمند است. به گفته آن‌ها، کم‌خوابی یا کیفیت خواب نامناسب، نه تنها بر اشتباه، سلامت پوست و مو، قند و فشارخون یا احتمال ابتلا به بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد، بلکه بر خلق‌وخو و احساساتتان هم اثر دارد.


بررسی‌های آن‌ها نشان داده است که زوج‌های کم‌خواب، روابط سردتری دارند، بیشتر درگیر چالش‌ها می‌شوند و تمایلشان به برقراری ارتباطات اثربخش و حل مشکلات زناشویی کمتر است. محققان می‌گویند، بسیاری از مشکلاتی که به عقیده شما ناشی از تفاوت‌هایتان با همسرتان بوده یا تحت‌تاثیر شرایط نامساعد زندگی است، در واقع از خستگی مغز شما و نداشتن خواب کافی ناشی می‌شود. کم‌خوابی استرس را افزایش داده، به افسردگی دامن می‌زند و توان شما برای حل مشکلات را کمتر می‌کند.

واقعیت این است که بسیاری از مشکلات زندگی مشترک، با تغییرات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت، قابل برطرف‌شدن است و به همین دلیل است که متخصصان، استراحت کافی و خواب عمیق که به مغز شما توان قضاوت صحیح را می‌دهد به‌عنوان یکی از کلیدهای حل این مشکلات معرفی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha