سلامت نیوز :عضو كمیته حمایت از بیماران نابارور گفت: ناباروری سومین علت طلاق در كشور است، آمار ناباروری در استان خوزستان بالاست و بیمه‌ها هنوز خدمات درمانی ناباروری را پوشش نمی‌دهند.

به گزارش  فارس ، هفدهمین كنگره بین‌المللی انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروی ایران امروز در سالن همایش‌های رایزن با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار شد.

سید‌مهدی احمدی، عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص ناباروری، بیمه‌ها خدمات درمانی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و همین مسئله منجر به نگرانی خانواده‌ها شده است تا جایی كه سومین علت طلاق در كشور مربوط به ناباروری است.

وی با اشاره به نظر مستقیم رئیس جمهوری مبنی بر اینكه هزینه‌های درمان ناباروری باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد، افزود: متأسفانه در این خصوص هنوز هیج اقدامی انجام نشده است.

احمدی ادامه داد: از آنجایی كه هزینه‌های باروری بسیار سنگین است، همین مسئله موجب شده كه زوج‌های نابارور برای تأمین هزینه‌های درمانی تمام دارایی خود را بدهند یا وام‌های سنگین دریافت كنند.

عضو كمیته حمایت از بیماران نابارور، بُعد اجتماعی و نبود چتر حمایتی را مهمترین مشكل زوج‌های نابارور دانست و گفت: این مسئله معضلات اجتماعی زیادی خصوصاً برای زنان به وجود می‌آورد.

وی به هزینه‌های درمانی ناباروری اشاره كرد و افزود: عمل لقاح آزمایشگاهی كه IVF نام دارد در مراكز دولتی 1.5‌میلیون تومان هزینه در بر دارد اما در مراكز خصوصی این عمل بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

احمدی ادامه داد: 50 مركز درمان ناباروری در ایران فعالیت دارد كه از این بین 12 مركز فعال‌تر هستند همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان مركزی برای درمان ناباروری وجود ندارد و به همین خاطر باید در هر استان یك تا دو مركز باید در این زمینه فعالیت كند.

اوی در خصوص پراكندگی آمار ابتلا به ناباروری در ایران اشاره كرد و افزود: در استان‌های جنوبی مانند خوزستان آمار ناباروری در سطح بالایی قرار دارد همچنین در سیستان و بلوچستان آمار پایین‌تری از ناباروری دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha