سلامت نیوز :رییس هفدهمین كنگره باروری و ناباروری، خواستار اختصاص بخشی از 10 درصد درآمد ناشی از هدفمند‌سازی یارانه‌ها به درمان ناباروری شد و گفت: علاوه بر آن سازمان‌های بیمه گر، درمان ناباروری را زیر پوشش بیمه قرار دهند و بیمه تكمیلی را نیز برای این نوع درمان در نظر گیرند.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد رضا نوروزی در حاشیه هفدهمین كنگره باروری و ناباروری در سالن همایش‌های رایزن در جمع خبرنگاران درباره هزینه‌های درمان ناباروری در ایران اظهار كرد: لازم است مراجعه زودرس زوج‌ها به مراكز ناباروری برای كاهش هزینه‌های درمانی تشویق شود.

رییس هفدهمین كنگره باروری و ناباروری در ادامه اظهار كرد: هزینه‌های درمانی ناباروری در ایران حدود یك پنجم كشورهای دیگر است كه 40 درصد از آن مربوط به هزینه‌ داروهای این نوع درمان‌هاست.

وی افزود: توان مردم برای هزینه كردن در زمینه درمان‌ ناباروری محدود است. از سوی دیگر متاسفانه در ایران درمان ناباروری جزو درمان‌های لوكس محسوب می‌شود و زیر پوشش بیمه قرار ندارد.

نایب رییس سازمان نظام پزشكی با اشاره به هزینه‌های دارویی درمان ناباروری اظهار كرد: بیشتر داروها تحت پوشش بیمه‌ قرار دارند اما داروهای ناباروری زیر پوشش بیمه نیستند.

وی درباره علت پایین بودن هزینه‌های درمان ناباروری در ایران اظهار كرد: پیش از این، دولت به طور غیرمستقیم از مراكز درمان ناباروری حمایت می‌كرد و هزینه مواردی مانند آب و برق و تلفن این مراكز مانند سایر مراكز شامل یارانه می‌شد. از سوی دیگر چرخه اقتصادی مراكز ناباروری به‌گونه‌ای است كه در پایان سال به سوددهی نمی‌رسند این درحالی است كه در هر یك از مراكز ناباروری 500 تا 700 میلیون تومان تجهیزات وجود دارد و قیمت محل مركز ناباروری - كه دست كم باید 200 متر باشد- حدود یك میلیارد تومان است. اما با بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی پس از هدفمندسازی یارانه‌ها و با توجه به سود ده نبودن مراكز درمان ناباروری، ارائه دادن خدمت برای این مراكز دشوار می‌شود.

رییس هفدهمین كنگره باروری و ناباروری درباره میزان شیوع ناباروری اظهار كرد: میزان شیوع ناباروری در جهان 15 درصد است. در ایران نیز همین آمار حاكم است و سالانه از هر یك میلیون ازدواج، 150 هزار زوج نابارور هستند.

نوروزی اظهار كرد: پیشرفت مراكز درمان ناباروری در ایران قابل توجه است اما به جز چند مركز سایر مراكز با كمبود بیمار مواجه هستند چرا كه آنان ماهانه توان پذیرش 100 تا 200 بیمار را دارند اما50 بیمار در سیكل درمانی آن‌ها در هر ماه وارد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha