چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 25094
سلامت نیوز :معاون پژوهشی مركز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری خاطرنشان كرد: آلودگی هوا و ذرات معلق از طریق پوست یا تنفس وارد بدن شده و حدود 20 تا 30 درصد آن‌ها جذب بدن می‌شوند كه با مصرف سیگار، میزان ناباروری تا دو برابر افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، دكتر ربابه طاهری پناه در حاشیه هفدهمین كنگره باروری و ناباروری به خبرنگاران گفت: انسان‌ها برای رفاه بیشتر از وسایل بی سیم استفاده می‌كنند این در حالی است كه استفاده از این گونه وسایل موجب می‌شود كه انسان‌ها در میان امواج الكترومغناطیس قرار بگیرند كه یكی از عوارض آن تاثیر منفی بر باروری و تولیدمثل است.

وی با بیان اینكه بیش از 80 هزار نوع آلاینده شیمیایی وجود دارد كه چون قابلیت جذب به طبیعت را ندارند در محیط زندگی باقی می‌مانند، اظهار كرد: آفت كش‌ها از جمله موادی هستند كه از طریق چرخه زندگی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به صورت یك هورمون مجازی وارد بدن می‌شوند و به خون و سیستم ژنتیك انسان راه می‌یابند.

وی با اشاره به یكی از مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد اظهار كرد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای كه طی 10 سال پژوهشگران این دانشگاه انجام داده‌اند، در خون و جدار تخمك زنانی كه لقاح آزمایشگاهی روی آنها صورت گرفته، سم PCB-153 مشاهده شده است. در واقع 41 درصد از زنانی كه این سموم در خون آنها دیده می‌شود شانس لانه گزینی را از دست می‌دهند.

طاهری پناه با اشاره به افزایش سن ازدواج و باروری در ایران گفت: زنان از 15 تا 40 سالگی ذخیره تخمدان مناسبی دارند اما پس از 40 سالگی ذخیره تخمدان آنها به شدت كاهش پیدا می‌كند. به همین دلیل در مواردی با نازایی زنانی كه سن بالایی دارند، مواجه هستیم. در افزایش ناباروری مردان نیز مواردی مانند شیوه زندگی و تغذیه نامناسب و قرار داشتن در معرض آلاینده‌های محیطی موثر است.


وی با اشاره به سموم شیمیایی و امواج الكترومغناطیسی اظهار كرد: PCB-153 یا پلی كربنات بی فنیل ماده‌ای است كه در ظروف آب معدنی، برخی مواد خوراكی و حتی ظروف سرم‌ها وجود دارد و حتی زمانی كه سشوار خاموش و دو شاخه آن در پریز برق است امواج الكترومغناطیسی دارد و انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha