دو مساله آلودگی هوا و ترافیك دغدغه مهم تهرانی‌هاست كه همه برنامه‌های ما نیز حول این موضوع است. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل وترافیك تهران در نشست خبری خود با اعلام اجرای طرح كاهش از اول آبان‌ماه در همه سطح شهر به صورت ۲۴ ساعته گفت: بر اساس آمارها سالانه ۵ هزار نفر بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا جان می‌دهند كه ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران نیز ناشی از تردد وسایل حمل و نقل است. وی ادامه داد: حالا از اول آبان‌ماه طرح كاهش در كل شهر تهران تسری می‌یابد و باید همه خودروهای متردد معاینه فنی داشته باشند.

برنامه های شهرداری برای کاهش آلودگی هوای تهران

سلامت نیوز:دو مساله آلودگی هوا و ترافیك دغدغه مهم تهرانی‌هاست كه همه برنامه‌های ما نیز حول این موضوع است.

    

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل وترافیك تهران در نشست خبری خود با اعلام اجرای طرح كاهش از اول آبان‌ماه در همه سطح شهر به صورت ۲۴ ساعته گفت: بر اساس آمارها سالانه ۵ هزار نفر بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا جان می‌دهند كه ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران نیز ناشی از تردد وسایل حمل و نقل است. وی ادامه داد: حالا از اول آبان‌ماه طرح كاهش در كل شهر تهران تسری می‌یابد و باید همه خودروهای متردد معاینه فنی داشته باشند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،وی با بیان اینكه مرحله دوم از اول آبان‌ماه به صورت ۲۴ساعته و ٧ روز هفته اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌ها خودروهای فاقد معاینه فنی را از اول آبان جریمه می‌كنند و جریمه ۵۰ هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی است. پورسیدآقایی همچنین از دستور روز گذشته استاندار تهران خبر داد و گفت: استاندار تهران طی نامه‌ای به همه كارخانجات، ارگان‌ها و دستگاه‌ها اعلام كرده است كه حق ندارند برای تامین سرویس كاركنان‌شان با پیمانكارانی قرارداد ببندند كه اتوبوس‌هایشان فاقد معاینه فنی است و امیدواریم زمستان امسال شاهد كاهش آلودگی هوا باشیم.

وی در ادامه نشست خبری خود به نقد طرح زوج و فرد پرداخته و گفت: معتقدم، اجرای این طرح درست نبوده است و آثار بلندمدت طرح زوج و فرد مناسب نیست و حتما باید طرحی جایگزین آن داشته باشیم، بنابراین با دانشگاه تربیت مدرس تفاهمنامه‌ای امضا كردیم تا در مورد مطالعات طرح جایگزین زوج و فرد، از تجربیات دیگر كشورها و شهرها استفاده كنیم و بتوانیم طرح جایگزین مناسبی را در نظر بگیریم.

پورسیدآقایی با اشاره به ساماندهی كامیون‌های تردد كننده در شهر گفت: از این پس تمام كامیون‌ها ملزم به دریافت بارنامه هستند. رانندگان كامیون باید در سامانه «تهران من» و «بارنامه» ثبت‌نام كنند، چرا كه از این پس و در پی اجرای طرح كاهش برای تردد نیاز به بارنامه دارند و هر كامیون نیز برای اخذ بارنامه حتما باید معاینه فنی داشته باشد. پلیس هم با كامیون‌های فاقد بارنامه برخورد می‌كند.

وی با بیان اینكه از چهارشنبه هفته جاری این طرح به‌ صورت آزمایشی اجرا می‌شود، اظهار كرد: از اول آبان صدور باربرگ (بارنامه) برای هر كامیون الزامی است و كامیون‌های متقاضی بارنامه نیز حتما باید معاینه فنی داشته باشند و باربرگ به صورت آنلاین توسط پلیس چك می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان اینكه در نظر داریم موتورهای كاربراتوری را به انژكتوری تبدیل كنیم، اظهار كرد: مطالعات این كار انجام شده است. ماه گذشته مناقصه برگزار شد و دو شركت ایرانی كه پتانسیل خوبی دارند، انتخاب شدند. در نظر داریم ۵۰ دستگاه موتوسیكلت كاربراتوری را در این مدت به انژكتوری تبدیل كنیم كه این مهم سبب می‌شود آلودگی موتورها به یك‌سوم كاهش یابد. اگر این عمل موفقیت‌آمیز باشد از اول آبان ماه به‌طور جدی تبدیل موتورهای كاربراتوری به انژكتوری را آغاز می‌كنیم.

وی با بیان اینكه ۱۸درصد آلودگی هوا به دلیل تردد سرویس دستگاه‌ها، ۱۲درصد متعلق به اتوبوس‌های شركت واحد و ۱۰درصد آلودگی تولید شده از موتورسیكلت‌هاست، اظهار كرد: اگر بتوانیم جلوی انتشار این حجم آلودگی را از این سه قلم وسیله نقلیه بگیریم، كار مهمی انجام داده‌ایم.

وی اظهار كرد: ٥ هزار دوچرخه آماده استارت است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهروندان می‌توانند از آن استفاده كنند و هر جا كه مایل بودند آن دوچرخه را رها كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha