دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 250970

زهره صفاری/ مرد میانسال که به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی‌اش از 9 سال قبل پشت میله‌های زندان افتاده است، تا رهایی از حبس فقط 19 میلیون تومان فاصله دارد.

فنای دو زندگی در سایه یک تصمیم اشتباه

سلامت نیوز:زهره صفاری/ مرد میانسال که به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی‌اش از 9 سال قبل پشت میله‌های زندان افتاده است، تا رهایی از حبس فقط 19 میلیون تومان فاصله دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، سال‌ها قبل «منصور» کارمند شرکتی فنی در شهرستان شوشتر-استان خوزستان- بود. در آن سال‌ها هزینه‌ها چندان بالا نبود و با یک سرمایه‌گذاری خوب می‌شد زندگی را از این‌رو به آن رو کرد. «منصور» هم این را شنیده بود. یک روز که با همکارش صحبت می‌کرد، تصمیم گرفتند که هر دو با پس اندازشان در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کنند.
پیشنهاد پرسودی به نظر می‌رسید به همین دلیل دوست «منصور» که از پیشنهاد او به وجد آمده بود تمام سرمایه‌اش را که 14 میلیون تومان بود تحویل همکار قدیمی‌اش داد.اما ساز سرنوشت برای آنها کوک نبود و «منصور» در آستانه این سرمایه گذاری، گرفتار بیماری سرطان همسرش شد. بیماری به سرعت پیشرفت می‌کرد و درمان او باید هر چه زودتر انجام می‌شد.
آن روزها تنها پولی که داشت، 14 میلیون تومانی بود که دوستش برای سرمایه‌گذاری به او داده بود. با خودش فکر کرد این پول را با کار کردن می‌تواند پس بدهد اما اگر اتفاقی برای همسرش بیفتد هرگز قابل جبران نیست. در این میان اشتباهش این بود که بدون اجازه دوستش پول او را به حساب بیمارستان ریخت.چند ماه بعد هر بار که دوستش سراغ پولش را می‌گرفت بهانه‌ای می‌آورد تا اینکه صبر شریکش تمام شد و برای احقاق حقش از «منصور» شکایت کرد.پرونده در دادسرای شوشتر پیگیری شد و «منصور» با حکم دادگاه پشت میله‌های زندان افتاد. همسر میانسال و پسرش نیز که بعد از دستگیری پدر سرگردان شده بودند به روستای پدری «منصور» در اطراف اصفهان رفتند تا آنجا با حمایت اقوامشان زندگی کنند.
***
9 سال از آن روزها گذشت و «منصور» که در زندان از مرز 60 سال سن گذشته بود، برای آزادی به جای 14 میلیون تومان بدهی محکوم به پرداخت 121 میلیون تومان شد. مسئولان زندان شوشتر که داستان زندگی این مرد موسپید را می‌دانستند پس از رایزنی‌های فراوان با شاکی پرونده، او را ابتدا به دریافت 70 و بعد 50 میلیون تومان متقاعد کردند.
اما «منصور» نه تنها آهی در بساط ندارد بلکه همسرش نیز روی تخت بیمارستان با سرطان در جدالی سخت است و توان پرداخت هزینه این بیماری را ندارد. حالا چشم امید این مرد درمانده تنها به نیکوکاران و دست‌های مهربان آنها است.مسئولان زندان شوشتر با توجه به شرایط خاص «منصور» برای او گلریزان راه انداخته‌اند و تا به حال 31 میلیون تومان برایش جمع‌آوری شده است اما تا تأمین 50 میلیون تومان بدهی شاکی، هنوز 19 میلیون تومان پول لازم است.
شاکی این پرونده:  من شرایط زندگی و مشکلات همکار قدیمی‌ام را می‌دانم به همین خاطر هم حاضر شدم از حقم تا حدود زیادی چشمپوشی کنم اما خودم نیز در این پرونده بسیار ضرر کردم الان حتی پول ندارم برای دختر دم بختم جهیزیه آبرومندی تهیه کنم. با این حال باز هم به خاطر بیماری همسر منصور و شرایط بسیار بدی که دارد مراعات حالشان را کرده ام. نیکوکارانی که تمایل به نجات این زندانی گرفتار در بند را دارند، می‌توانند با گروه جویندگان عاطفه به شماره 88500100-021 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha