سلامت نیوز :اولین همایش سلامت اجتماعی - معنوی با محوریت مراقبت از سلامت زنان به سوی حركت آینده برگزار شد.
 بتول احمدی، مشاور امور زنان دانشگاه علوم پزشكی تهران امروز در همایش یك روزه سلامت اجتماعی - معنوی كه در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد افزود: هدف اصلی از برگزاری این همایش شناخت مقوله سلامت از نظر علمی و كاربردی است، باید محققان را در مورد سلامت زنان حساس كنیم و برای سلامت زنان برنامه‌های پژوهشی و آموزشی داشته باشیم.

وی گفت: بسیاری از محققان در دانشگاه علوم پزشكی تهران به ابعاد مختلف سلامت از نظر جسم و روانی فعالیت می‌كنند زنان در سلامت خانواده نیز نقش مهمی دارند.

مشاور امور زنان دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: پدیده‌های اجتماعی مانند اعتیاد و خود باختگی فرهنگی زنان را تهدید می‌كند و سلامت معنوی خاستگاه انسان است و افراد باید بدانند كه از كجا رشد پیدا كرده‌اند.

احمدی گفت: سلامت معنوی در بعد بین‌المللی نیز اهمیت بسیاری پیدا كرده است و اگر انسان‌ها هویت خود را بشناسند و اعتقاد داشته باشند كه معنویتشان در سلامت و رفتارشان تاثیرپذیر است بسیار می‌تواند ارزشمند باشد.

وی اضافه كرد: زنان در مقوله سلامت نقش مهمی را ایفا می‌كنند. زنان هستند كه جو خانواده را می‌سازند و با رفتارهای خودشان می‌توانند در خانواده تغییر ایجاد كنند.

احمدی گفت: توكل، صبر، تقوا از مسائل معنوی است كه می‌تواند در زندگی افراد تأثیرگذار باشد.

وی افزود: منظور از توكل سپردن كارها به خدا و اعتماد و لطف اوست بدیهی است كه اگر توكل انجام شود توانایی و آگاهی افزایش پیدا می‌كند و شخص احساس آرامش بیشتری دارد زمانی كه انسان بر خدا توكل می‌كند آرامش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌كند و در مقابل مشكلات و حوادث مقاوم می‌شود.

وی اضافه كرد: انسانی كه بر خدا توكل می‌كند هرگز احساس حقارت و ضعف نمی‌كند بلكه بر اساس اتكا به لطف خدا و علم و قدرت بی‌پایان او پیروز می‌شود.داشتن توكل در زندگی انبیاء نیز بسیار فوق‌العاده است و آنها همیشه در برابر مشكلات طاقت‌فرسا خود را
به خدا می‌سپارند.

احمدی گفت: توكل نیز مانند سایر فضایل اخلاقی اسباب و سرچشمه‌های متعددی دارد و عمده‌ترین اسباب توكل ایمان و یقین به ذات خداوند است. صبر مانند میراث نفیس در آخرین لحظه زندگی امامان است كه به وارثان منتقل می‌شود، صبر انسان را از همه چیز و همه كس مستقل می‌سازد.

احمدی گفت: تقوا نیز در مسائل قرآنی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است و به عنوان یكی از محوری‌ترین مفاهیم قرآن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha