سلامت نیوز :استاد گروه پژوهش سلامت روان جهاد دانشگاهی گفت: زندگی پرشتاب و سرشار از هیجانات كاذب و ناخواسته، آرامش را به گوهری دست نیافتنی تبدیل شده است اما با بكارگیری دستورات قرآن می‌توان به آرامش واقعی رسید.

به گزارش فارس، علی منتظری امروز در اولین همایش سلامت از دیدگاه قرآن كریم با محوریت سوره كهف كه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد افزود: یكی از مشكلات اساسی بشر در عصر حاضر اضطراب، افسردگی، تشویش، نگرانی و دلهره است.

وی گفت: زندگی پرشتاب و سرشار از هیجانات كاذب و ناخواسته وضعیتی برای انسان‌ها به وجود آورده است كه آرامش را به گوهری دست نیافتنی تبدیل كرده است.

وی گفت: اگر چه در این زمان رشد تكنولوژی آسایش بشر را بیشتر از گذشته فراهم كرده است اما به یقین آرامش یكی از مسائلی است كه در زندگی امروزی وجود ندارد.

استاد گروه پژوهش سلامت روان پژوهشكده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی اضافه كرد: عدم آرامش، هیجانات كاذب، تنش‌ها، فشارهای عصبی، اضطراب، دلهره، افسردگی، تشویش همه منشأ بیماری‌های است كه در قرآن كریم راه كاهش این عوامل خطر و درمان و علاج آن را آورده است.

منتظری گفت: در آیه 28 سوره رعد آمده است كه دل‌ها با خدا آرامش می‌یابد و با تمسك به این آیه می‌توان در سلامت انسان‌ها تأثیر مؤثری دید.

سیدابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس اولین همایش سلامت از دیدگاه قرآن كریم با محوریت سوره كهف افزود: سلامت در دیدگاه سازمان جهانی بهداشت برخورداری از آسایش كامل فكری، روانی، اجتماعی است و نداشتن بیماری نیز نشان از سلامت نمی‌تواند داشته باشد.

وی گفت: سلامت یك مسئله چند بعدی است كه امروزه علاوه بر بعد جسمی، روانی و اجتماعی جنبه معنوی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شاهزاده فاضلی گفت: ابعاد مختلفی در سلامت مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری كه مشكلات جسمی در روان فرد و مشكلات روانی در جسم فرد تأثیرگذار است.

رئیس اولین همایش سلامت از دیدگاه قرآن كریم افزود: یكی از بزرگترین نعمت‌های پروردگار برای بشر تندرستی و سلامتی است. سلامت در فرهنگ متعالی اسلام به عنوان یك ارزش مطرح شده است و سلامت ایده‌آل سلامتی كامل، همه‌جانبه و شفابخش است.

وی گفت: قرآن كریم شامل دستورات فراوان برای تأمین و ارتقا سلامت بشری است ولی تاكنون مسائل بسیاری از این دستورات به صورت ناشناخته باقیمانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha