دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 251016

اگر قصد دارید هرچه بیشتر بدن و ذهن خود را تقویت کنید، ورزش در فضای آزاد را مد نظر قرار دهید زیرا مطالعات جدید نشان داده اند که وقت گذراندن در فضای آزاد فواید سلامت روانی چشمگیری دارد.

چه میزان ورزش شما را به فردی شادتر تبدیل می‌کند؟

سلامت نیوز: اگر قصد دارید هرچه بیشتر بدن و ذهن خود را تقویت کنید، ورزش در فضای آزاد را مد نظر قرار دهید زیرا مطالعات جدید نشان داده اند که وقت گذراندن در فضای آزاد فواید سلامت روانی چشمگیری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، همه ما می دانیم که انجام ورزش افزون بر کالری سوزی و حفظ تناسب اندام، فواید سلامت چشمگیری هم برای بدن و هم ذهن انسان دارد. مقدار متوسط ورزش می تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد، سطوح انرژی را افزایش دهد، عملکرد مغز و مهارت های حافظه را بهبود ببخشد، میل جنسی را افزایش دهد، به خواب بهتر کمک کند، و به طور کلی طول عمر شما را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور منظم ورزش می کنند حتی ممکن است در کسب درآمد نیز موفق‌تر باشند.

به گزارش"بست لایف"، هر فردی که 30 دقیقه ورزش هوازی در روز انجام می دهد می داند که ورزش می تواند به طور قابل توجهی خلق و خوی انسان را نیز بهبود ببخشد. به گفته لاری سانتوس، استاد دانشگاه ییل، سه جلسه ورزش در هفته برای حداقل 30 دقیقه در روز می تواند سطوح شادی را در انسان به طور قابل توجهی افزایش دهد.

مطالعه ای جدید که در نشریه The Lancet Psychiatry منتشر شده است این که چند روز احساس شادی به واسطه ورزش را می توانید انتظار داشته باشید، مشخص کرده است. پژوهشگران پاسخ های 1.2 میلیون بزرگسال آمریکایی که در نظرسنجی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا شرکت کرده بودند را تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند آنهایی که ورزش می کردند تنها یک و نیم روز سلامت روانی بد طی ماه گذشته را گزارش کرده اند که 43 درصد روزهای کمتر نسبت به افرادی بود که ورزش نمی کردند.

همانند همیشه، اعتدال عاملی کلیدی است. بنابر نتایج این مطالعه، میزان ایده آل ورزش منظم شامل جلسات 45 دقیقه ای و سه تا پنج روز در هفته می شود. انجام بیش از 90 دقیقه ورزش با پاداش های بزرگ‌تر مرتبط نبود و عبور از سه ساعت نیز در واقع سلامت روانی بدتر نسبت به افرادی که اصلا ورزش نمی کردند را نشان داد.

افزون بر این، زمانی که موضوع سطوح شادی مطرح می شود، همه ورزش ها شرایطی برابر را ایجاد نمی کنند. این مطالعه نشان داد بیشترین میزان تقویت سلامت روانی با ورزش های تیمی مرتبط بوده و پس از آن دوچرخه سواری، و تمرین در باشگاه قرار داشتند. این شرایط بار دیگر به فواید انجام ورزش در قالب یک تیم و تاثیر چشمگیر آن در بهبود روحیه افراد اشاره دارد.

اگر قصد دارید هرچه بیشتر بدن و ذهن خود را تقویت کنید، ورزش در فضای آزاد را مد نظر قرار دهید زیرا مطالعات جدید نشان داده اند که وقت گذراندن در فضای آزاد فواید سلامت روانی چشمگیری دارد و تعریق متوسط می تواند به کالری سوزی بیشتر کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha