سلامت نیوز: رئیس اداره پیشگیری با بیان اینکه 19 درصد مصدومین حوادث رانندگی عابرین پیاده هستند، گفت: آسیب پذیرترین گروه سنی به ترتیب گروه سنی 20 تا 24 سال و سپس 25 تا 29 سال، 15 تا 19 سال و 30 تا 34 سال است.

به گزارش سلامت نیوزة  مشیانه حدادی اظهار داشت: برای مقابله با رخداد حوادث ترافیکی باید تمهیداتی اندیشید که آن حادثه منجر به آسیب نشود و به فرد آسیب دیده در زمان مناسب امداد رسانی شود تا بر شدت آسیب افزوده نشود.

وی افزود: در صورت نیاز به خدمات بیمارستانی، باید مصدوم را به موقع و با شرایط مناسب به بیمارستان انتفال داد و با ارائه خدمات مناسب بیمارستانی، مصدوم را درمان و بازتوانی کرد تا به صورت مولد به جامعه بازگردد.

حدادی تصریح کرد: اصلاح راه ها، تامین روشنایی معابر، اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، استانداردسازی وسایط نقلیه و ارتقای کیفیت امداد رسانی و خدمات بیمارستانی اقداماتی است که از طریق نهادها و سازمان های مربوطه در حال انجام است.

به عقیده حدادی، کاهش حوادث ترافیکی رخ نخواهد داد مگر با همکاری و هماهنگی بین و درون بخشی همه سازمان های متولی ایمنی و توجه به نقش تعیین کننده های محیطی و اجتماعی سلامت و اگر همه تلاش کنند و جامعه و مردم همکاری نکنند تلاشها به ثمر نخواهد رسید.

به گفته وی، کاهش بار حوادث ممکن نیست مگر آنکه تک تک مردم نقش خود را بدرستی ایفا کنند به عبارتی شهروندانی قانون مدار باشند.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث، عبور از مکانهای مجاز و پیاده روها، خط کشی عابر پیاده و پل های هوایی، توجه به چراغ مخصوص عابرین پیاده و استفاده از لباسهای رنگ روشن در شب برای افزایش احتمال دیده شدن را از توصیه های ایمنی به کودکان و نوجوانان دانست و ابراز داشت: والدین باید بیاموزند خیابان مکانی خطرناک است و نباید به جای پارک به محل بازی کودکانشان تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha