سلامت نیوز: روانپزشكان به وجود رابطه احتمالی بین سیستم ایمنی بدن و خطر ابتلا به شیزوفرنی (جنون جوانی) و سایر اختلالات روانی پی برده‌اند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم اعصاب دانشگاه كالیفرنیا در داویس نشان داده‌اند كه تعداد ارتباطات بین سلولهای عصبی در مغز می‌تواند بوسیله یك مولكول سیستم ایمنی تنظیم شود.

این متخصصان در تحقیق جدید همچنین نشان داده‌اند كه یك رابطه بالقوه بین سیستم ایمنی، بیماری‌های عفونی و حالت‌هایی مثل شیزوفرنی و اوتیسم وجود دارد.

مجله تخصصی نیچر در مقاله جدیدی در این ‌باره آورده است:‌ دكتر كمیبرلی مك آلیستر، استادیار مركز نوروساینس و دپارتمان‌های نورولوژی، نوروبیولوژی، فیزیولوژی و رفتار در دانشگاه كالیفرنیا در این مطالعات خاطرنشان كرد: شیزوفرنی، اوتیسم و سایر اختلالات از این قبیل با تغییرات در ارتباطات مغزی مرتبط هستند.

دكتر مك آلیستر افزود: ژن‌های خاصی در سیستم ایمنی بدن وجود دارد كه با آشفتگی و بی‌نظمی در عملكرد این سیستم و نیز با بروز اوتیسم و شیزوفرنی ارتباط دارند. همچنین مولكول‌هایی در سیستم ایمنی بدن ما در رابطه با رشد مغزی‌مان وجود دارند كه می‌توانند مسیری برای این قبیل ارتباطات آگاه كننده مغزی باشند.

این یافته تایید می‌كند كه ردپای ارتباطات مغزی در مولكول‌های سیستم ایمنی بدن وجود دارد و در نتیجه این دو فاكتور مهم می‌توانند روی هم تاثیر گذار باشند.

جزئیات این یافته در مجله نیچر نوروساینس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha