تنها قلب و مفاصل شما نیستند که تحت‌تاثیر بشقاب غذایتان قرار می‌گیرند. روان‌شناسان سال‌هاست که در مورد تاثیر موادغذایی بر سلامت روان هشدار می‌دهند و می‌گویند اگر الگوی تغذیه‌تان را اصلاح کنید، احتمال ابتلایتان به اختلالات اضطرابی یا افسرده‌شدنتان کاهش پیدا می‌کند.

چی بخورید غصه‌تان می‌گیرد؟

سلامت نیوز: تنها قلب و مفاصل شما نیستند که تحت‌تاثیر بشقاب غذایتان قرار می‌گیرند. روان‌شناسان سال‌هاست که در مورد تاثیر موادغذایی بر سلامت روان هشدار می‌دهند و می‌گویند اگر الگوی تغذیه‌تان را اصلاح کنید، احتمال ابتلایتان به اختلالات اضطرابی یا افسرده‌شدنتان کاهش پیدا می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، به گفته آن‌ها، در حالی که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و چربی‌های غیراشباع، به کاهش افسردگی کمک کرده و خلق‌وخویتان را بهبود می‌دهند، مصرف برخی دیگر از خوراکی‌ها، شما را غم‌زده یا مضطرب می‌کنند.


محققان می‌گویند، کسانی که عاشق کربوهیدرات خوردن هستند، بی‌رویه شیرینی‌جات می‌خورند یا اینکه اهل مصرف گوشت‌های فراوری شده هستند، بیشتر گرفتار افسردگی می‌شوند.


به باور آن‌ها، حتی روان کودکان هم از تاثیر مخرب برخی موادغذایی در امان نیست. بررسی‌ها ثابت کرده کودکانی که اهل خوردن سوسیس و کالباس هستند، بیش از اندازه مواد قندی مصرف می‌کنند و کربوهیدرات زیاد می‌خورند، بیشتر گرفتار ADHD می‌شوند یا در معرض اضطراب و افسردگی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha