سلامت نیوز: مدیر دفتر اداره سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی‌های در دست انجام برای پیشگیری و درمان اعتیاد به مصرف الكل در كشور خبر داد.

دكتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، اعتیاد به مصرف الكل در كشور را بسیار پایین خواند و گفت: هر چند اعتیاد به مصرف الكل در كشور پایین است اما مصرف تفننی آن گاها مشاهده می‌شود كه مورد تایید نیست.

وی گفت: اعتیاد به الكل بسیار بدتر از اعتیاد به مواد است و عوارض جسمی و روانی بسیاری را به دنبال دارد. بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری و درمان اعتیاد به مصرف الكل در دست انجام است. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و همچنین درمان عوارض جسمی و روانی اعتیاد به الكل است.

ناصحی افزود: اخیرا سازمان بهداشت جهانی كشورها را موظف كرده در زمینه مصرف الكل برنامه‌ریزی كنند. هر چند ایران پیش از این نیز در این زمینه برنامه‌هایی داشته اما مقرر شده است این فعالیت‌ها گسترش یابد و خدمات بیشتری در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد به مصرف الكل ارایه شود.

وی درباره پروتكل درمان مواد محرك در كشور نیز گفت: پروتكل اولیه درمان مواد محرك نیز تهیه شده اما هنوز نهایی نشده است. پروتكل درمان مواد محرك در كشور در حال بازنگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha