سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 251086

دانشمندان معتقدند والدین باید از سنین بسیار کم، با کودکانشان صحبت کنند تا مهارت‌های زبانی آن‌ها را بهبود بخشند.

با کودکتان صحبت کنید

سلامت نیوز:دانشمندان معتقدند والدین باید از سنین بسیار کم، با کودکانشان صحبت کنند تا مهارت‌های زبانی آن‌ها را بهبود بخشند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دانشمندان اعلام کرده‌اند: کودکانی که با بزرگسالان صحبت می‌کنند، میان دو ناحیه در مغز شان که در حال رشد است، ارتباط قوی‌تری دارند. این دو قسمت در مغز برای مهارت‌های زبانی حائز اهمیت است.

به گزارش دیلی میل،ارتباط میان این دو ناحیه موجب بهبود در مهارت‌های زبانی کودکان می‌شود.

محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی" در پژوهش جدید خود اهمیت صرف وقت برای کودکان و گفت‌و گو با آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

مهم‌ترین جنبه یک مکالمه این است که والدین و کودکان به گفت‌و گو با یکدیگر بپردازند زیرا این مکالمه برای کودکان بسیار کمک کننده است.

حدود یک سوم کودکان پنج ساله در انگلیس که به مدرسه می‌روند، مهارت‌های گفتاری مقدماتی را کسب نکرده‌اند که این امر موجب می‌شود این کودکان برای بهبود مهارت‌های گفتاری‌شان، در کلاس‌های مربوطه شرکت کنند.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است، کودکانی که وضعیت مالی ضعیفی دارند، با رفتن به مدرسه، فاصله و اختلاف خود با کودکانی که در خانواده‌های ثروتمندتر زندگی می‌کنند را کاهش می‌دهند.

"ریچل رومئو" نویسنده این مقاله گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که والدین باید با کودکان خود به گفت‌وگو بپردازند تا رشد مغز فرزندانشان را بهبود بخشند.

دراین تحقیق ۴۰ کودک ۴ تا ۶ سال و والدینشان مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان در طی تعطیلات آخرهفته، این خانواده‌ها را بررسی کردند و با انجام اسکن مغزی، به این نتیجه رسیدند که گفت‌وگوی والدین با فرزنداشان، موجب تغییرات مغز و بیولوژی کودکان می‌شود.

یکی از محققان این بررسی اظهار کرد، کمبود مهارت‌های گفتاری کودکان به این معنی است که این کودکان نمی‌توانند دروس خود را خوب بیاموزند یا اینکه با کودکان دیگر دوست شوند.

نتایج این مطالعه در مجله " JNeurosci" منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha