سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 251099

محققان دانشگاه دوک دریافتند سیستم ایمنی بدن در مقابل تومور مغزی رفتار غیر عادی نشان می دهد و همین امر باعث می شود که تومور تهاجمی و درمان ناپذیر شود.

تومور مغزی سیستم ایمنی را تغییر می دهد

سلامت نیوز: محققان دانشگاه دوک دریافتند سیستم ایمنی بدن در مقابل تومور مغزی رفتار غیر عادی نشان می دهد و همین امر باعث می شود که تومور تهاجمی و درمان ناپذیر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، تومور مغزی گلیوبلاستوما تاثیر نامعمولی بر سیستم ایمنی دارد و منجر به کاهش تعداد سلول های T که معمولا سلول سرباز نامیده می شوند، می شود.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،محققان تا امروز نمی دانستند که چه اتفاقای برای سلول های T در مقابله با تومور می افتد، ولی محققان دانشگاه دوک با ردیابی سلول های T دریافتند این سلول ها در مغز استخوان تجمع می بایند و اصطلاحا قفل می شوند و قادر نیستند عملکرد خود را به درستی برای دفاع از بدن انجام دهند. دلیل غیر فعال شدن این سلول ها فرآیندی است که در آن مغز در واکنش به گلیوبلاستوما تحریک می شود.


ادامه مطالعات نشان می دهد این فرآیند برگشت پذیر است و می توان سلول های T را مجدد وارد چرخه دفاع کرد.
این مطالعه می تواند به ساخت داروهای جدیدی منجر شود که سلول های T موجود در مغز استخوان را به دام اندازد و از آنان برای مقابله با تومور استفاده کند. نتایج این مطالعه در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha