والدین باید كودك را برای تولد نوزاد آماده كرده و اجازه دهند در ویزیت های قبل از زایمان،‌ كودك همراه والدین به بیمارستان بیاید.

والدین باید كودك را برای تولد فرزند دوم آماده كنند
سلامت نیوز: والدین باید كودك را برای تولد نوزاد آماده كرده و اجازه دهند در ویزیت های قبل از زایمان،‌ كودك همراه والدین به بیمارستان بیاید.

به گزارش  ایسنا، معصومه افسری كارشناس دفتر سلامت روانی،‌ اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: والدین می توانند با ارائه راهكارهای مناسب رقابت فرزند بزرگتر با نوزاد تازه متولد شده را مدیریت كنند.

وی افزود: هرگونه تغییر مهم در خانه را قبل از تولد نوزاد انجام دهند و اطاق نوزاد را با فرزند بزرگتر تزیین كنند و اجازه دهند تا برای نوزاد یك نقاشی مخصوص بكشد و آن را همانجا نصب كند.

افسری ادامه داد: والدین از مهمان هایی كه برای دیدن نوزاد می آیند بخواهند كه اول به دیدن فرزند بزرگتر بروند و به او توجه كنند و اگر مهمان ها از آوردن هدیه برای كودك بزرگتر غفلت می كنند، والدین كادویی را كه از قبل تهیه كرده و كنار گذاشته اند به او بدهند.

كارشناس دفتر سلامت روانی،‌ اجتماعی و اعتیاد تصریح كرد: به كودك بزرگتر مفهوم ملایمت در نوازش نوزاد را یاد دهند و او را به رابطه ملایم و خوب با نوزاد تشویق كنند. والدین باید خود را برای مواجهه با بدخلقی ها، ناسازگاری ها و حسادت های فرزند بزرگتر نسبت به نوزاد آماده كنند و از این رفتارها غافلگیر نشوند.

وی با بیان این كه والدین نباید در حضور كودك اول به نوزاد زیاد توجه و محبت كنند،‌ خاطر نشان كرد: بهتر است والدین زمان‌هایی را با فرزند بزرگتر بدون حضور نوزاد سپری كنند تا وی احساس كمبود محبت نكند و به او این حس را بدهد كه هنوز فرزند بزرگتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha