سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اطفاء حریق گسترده در یک منزل مسکونی خبر داد.

مهار شعله های آتش در منزل مسکونی /حادثه تلفات جانی نداشت

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اطفاء حریق گسترده در یک منزل مسکونی خبر داد.
                                                                                                   
                                                                                                                                                             

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان،جلال ملکی  درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۰:۱۳ بامداد امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در یک منزل مسکونی در خیابان سراج در خیابان سروش به سامانه ۱۲۵ سازمان اتش نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه بالابر و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی به وسعت ۱۲۰ متر بود. در زیرزمین این منزل مسکونی که ظاهرا با کاربری پارکینگ بود، اما علیرغم اینکه دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت در آن وجود داشت مقدار زیادی لوازم ضایعاتی از جمله مواد قابل اشتعال نیز مانند بنزین در انجا انبار شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند آتش سوزی از زیرزمین آغاز شده بود و کاملا دو طبقه بالایی را دربرگرفته بود. خوشبختانه کسی در داخل ساختمان نبود، اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که از زیرزمین به بیرون متصاعد می‌شد و عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

ملکی با بیان اینکه سقف پارکینگ بعد از دقایقی از شروع آتش سوزی تخریب شده بود، گفت: آتش کاملا ساحتمان را دربرگرفته بود و در حال سرایت به خانه‌های مجاور بود آتش نشانان با تمام سختی‌های موجود عملیات را آغاز کردند. آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند آتش را به کنترل خود دربیاورند و از گسترش بیشتر جلوگیری کردند.

وی توضیح داد: در این حادثه خوشبختانه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم. این عملیات در ساعت ۳:۲۵ دقیقه به پایان رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha