سلامت نیوز: دانشمندان علوم پزشكی در آمریكا طی یك آزمایش جدید دریافته‌اند كه یك داروی ضد تومور موسوم به «DMXAA» در عین حال می‌تواند با ویروس آنفلوآنزا مقابله كند.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان دریافته‌اند داروی فوق كه در ابتدا بعنوان ماده‌ای موثر برای مقابله با تومورها تولید شد، می‌تواند كارآیی واكسن آنفلوآنزا را در جهت نابود سازی ویروس مرگبار این بیماری افزایش دهد.

به گزارش مجله اینترنتی ساینس دیلی، این آزمایشات نشان داده است كه داروی DMXAA می‌تواند پایداری و مقاومت واكسن آنفلوآنزا را با ترغیب بدن به تولید پروتئین‌های ضد ویروسی طبیعی، افزایش دهد.

این پروتئین‌های طبیعی اینترفرون نام دارند كه با توان انتشار ویروسی مداخله می‌كنند. این دانشمندان همچنین ادعا كرده‌اند كه داروی DMXAA می‌تواند حتی برای نسخه‌های جدید ویروس آنفلوآنزا كه واكسنی هنوز برای آنها تولید نشده است، یك روش درمانی ضد ویروسی مفید و موثر باشد.

دكتر استفانی ووگل، پژوهشگر و متخصص دانشگاه مری‌لند دراین‌باره خاطرنشان كرد: ما امیدواریم كه داروی فوق و مواد مشابه آن در نهایت بتوانند تاثیر سالانه شیوع ویروس‌های آنفلوآنزا و حتی سایر عفونت‌های ویروسی را خنثی كنند.

این محققان با مطالعه روی موشهای آزمایشگاهی مبتلا به آنفلوآنزا به نتایج فوق دست یافته و مطالعات خود را در مجله «بیولوژی لوكوسیت» منتشر كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha