چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 251164

زنانی که همزمان با مردان رژیم گرفته اند نتایج ناامید کننده ای داشته اند: به نظر می رسد که مردان سریع تر و بیشتر از زنان وزن کم کرده اند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید به تفاوت هایی که در هنگام رژیم غذایی مردان و زنان انجام می شود، می پردازد و تایید می کند که، بله، مردان سریعتر وزن از دست می دهند.

مردان سریع تر از زنان وزن کم می کنند

سلامت نیوز: زنانی که همزمان با مردان رژیم گرفته اند نتایج ناامید کننده ای داشته اند: به نظر می رسد که مردان سریع تر و بیشتر از زنان وزن کم کرده اند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید به تفاوت هایی که در هنگام رژیم غذایی مردان و زنان انجام می شود، می پردازد و تایید می کند که، بله، مردان سریعتر وزن از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در این مطالعه، که در ۷ اوت در مجله دیابت، چاقی و متابولیسم منتشر شد، محققان وضعیت بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال مبتلا به اضافه وزن مبتلا به پیش دیابت از اروپا، استرالیا و نیوزیلند را بررسی کردند. در پایان هشت هفته، محققان دریافتند که مردان به طور میانگین ۲۶ پوند (۱۱٫۸ کیلوگرم) و زنان ۲۲ پوند (۱۰٫۲ کیلوگرم) به طور متوسط کم کردند.

مردان به لطف ترکیب بدن خود دارای عضله و میزان متابولیسم بالاتری نسبت به زنان هستند. از آنجایی که همه شرکت کنندگان در رژیم غذایی تقریبا ۸۰۰ کالری روزانه دنبال می کردند و مردان معمولا کالری روزانه بیشتری نسبت به زنان مصرف می کردند، آنها رژیم غذایی خود را با کمبود کالری بیشتری روبرو می کردند و بنابراین سریع تر از زنان وزن کم می کردند. مردان به طور معمول دارای چربی احشایی هستند، که اندام های داخلی را احاطه کرده است. هنگامی که مردان چربی احشایی را از بین می برند، میزان متابولیسم آنها بهبود می یابد، و به آنها کمک می کند کالری بیشتری بسوزانند.

اما زنان چربی زیر جلدی دارند. وقتی افراد چربی زیر جلدی را از دست می دهند، این عوامل خطر متابولیک را بهبود نمی بخشد، زیرا این نوع چربی از نظر متابولیکی فعال نیست.

بنابر این بعلت تفاوت نتایج متابولیک، مردان در هنگام کاهش وزن چربی بیشتری از دست می دهند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha