چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 251183

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی با نظارت بر انبارها در مقابل هر گونه احتکار می‌ایستند به طوری که صورت موجودی انبارها به صورت ماهیانه به این سازمان اعلام می‌شود.

چند درصد از لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی است؟

سلامت نیوز:نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی با نظارت بر انبارها در مقابل هر گونه احتکار می‌ایستند به طوری که صورت موجودی انبارها به صورت ماهیانه به این سازمان اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حیدر علی عابدی روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه ظاهراً ۹۰ درصد لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار تقلبی‌اند، اظهار کرد: البته آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما با این وجود دولت به صورت جدی به دنبال این است که کلیه کالاهای اساسی و نیازهای جامعه از طریق معقول و با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تأمین شود.

وی افزود: هم‌چنین سازمان غذا و دارو آمادگی کامل دارد تا کالاهای مورد نیاز مردم در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین کند. دولت در خصوص تأمین لوازم آرایشی و بهداشتی نیز برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع مصرف‌ کنندگان نقش به‌ سزایی در جلوگیری از عرضه لوازم آرایشی تقلبی در بازار دارند زیرا تنها آنان می‌توانند کیفیت این کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

عابدی با اشاره به اینکه باید انبارهای احتکاری کشف و جلوی تقلبات گرفته شود، اضافه کرد: سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی با نظارت بر انبارها در مقابل هرگونه احتکار می‌ایستند؛ به طوری که صورت موجودی انبارها به صورت ماهیانه به این سازمان اعلام می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سیستم ارجاع در بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته اشاره کرد و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته برای درمان بیماران از سیستمی به نام سیستم ارجاع و سطح‌بندی خدمات استفاده می‌شود. یکی از انتقاداتی که به سیستم بهداشت و درمان کشور وارد است، این است که سیستم ارجاع به طور کامل پیاده نمی‌شود و فقط قسمتی از آن در حال اجراست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در مجلس شورای اسلامی اخیراً قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان از طریق رسانه‌ها ممنوع خواهد بود، تصریح کرد: البته به دلیل ابهام این قانون و رفت و برگشت آن میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مشخص شد که اختلاف و ابهام بر سر این بود که چه نهادی آسیب‌رسان بودن کالاها را تعیین می‌کند که نهایتاً مقرر شد آسیب‌رسان بودن کالاها را سازمان غذا و دارو دنبال کند.

عابدی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه از تبلیغات گز و سوهان جلوگیری شده است، گفت: گز و سوهان جز کالاهای آسیب‌رسان‌ محسوب نمی‌شوند، منظور از کالاهای آسیب‌رسان مواد غذایی نیست، برخی از مواد غذایی ممکن است برای بعضی از اقشار مردم آسیب‌رسان و مضر محسوب شوند که به رژیم غذایی هر فرد مربوط می‌شود. بنابراین مصادیق آسیب‌رسان بودن کالاها را تنها سازمان غذا و دارو مشخص می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha