چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 251197

مطالعات جدید محققان موسسه بهداشت جورج در استرالیا نشان می دهد استفاده از قرص ترکیبی فشار خون در درمان این عارضه بسیار موثرتر است.

کاهش فشار خون با قرص ترکیبی

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان موسسه بهداشت جورج در استرالیا نشان می دهد استفاده از قرص ترکیبی فشار خون در درمان این عارضه بسیار موثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان در یک آزمایش بالینی در سریلانکا دریافتند استفاده از قرص ترکیبی برای درمان فشار خون بسیار موثرتر از روش های کنونی و درمان های متداول است. در این قرص از ترکیب سه داروی تلمیزارتان، آمپودیپین، کلرتالیدون با نصف دوز استفاده شده است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،آمپودیپین قرص مسدود کننده کانال کلسیم و کاهش دهنده فشار خون است. قرص کلرتالیدون نیز منجر به کاهش فشار خون می شود. قرص تلمیزارتان مسدودکننده گیرنده پروتئین آنژیوتانسین است که در درمان فشارخون بالا به کار می رود. این دارو با نام تجاری میکاردیس و نام های تجاری دیگر به فروش می رسد.


 مطالعات نشان می دهد این داروی ترکیبی در درمان فشار خون بسیار موثرتر از داروهای رایج است و از طرفی هزینه کمتری را به بیمار تحمیل می کند.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
نتایج این مطالعه در نشریه American Medication Association منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha