سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فارابی از ساخت لنز داخل قرنیه خبر داد و گفت: این وسیله ماده كاشتنی مصنوعی است كه برای بیماران مبتلا به قوز‌قرنیه استفاده می‌شود؛

به گزارش فارس، نخستین كنگره نقش سلول‌های بنیادین در بازسازی بدن امروز در بیمارستان فارابی برگزار شد.

محمد جباروند، رئیس بیمارستان فارابی در این كنگره از ساخت لنز داخل قرنیه خبر داد و اظهار داشت: این وسیله ماده كاشتنی مصنوعی است كه برای بیماران مبتلا به قوز‌قرنیه استفاده می‌شود.

وی گفت: لنز داخل قرننه جایگزین پیوند لایه‌ای در بیماران مبتلا به قوز‌قرنیه می‌شود همچنین برای بیمارانی كه به خاطر سوختگی‌های شیمیایی قرنیه دچار مشكل شده‌اند، استفاده می‌شود، البته آزمایش این روش درمانی بر روی حیوانات موفقیت آمیز بوده و از سال بعد برر روی بیماران انجام می‌شود.

جباروند در ادامه هماهنگی بین اعضای یك تیم تحقیقاتی را مهمترین موفقیت آنها بر شمرد و افزود: یك تیم تحقیقاتی هدف، را باید برآورده شدن نیاز جامعه قرار دهند؛ زمانی نقاط قوت در یك تحقیق پزشكی تقویت می‌شود كه علوم ‌پایه و بالینی با هم متحد باشند.

رئیس بیمارستان فارابی در خصوص كاربرد سلول‌های بنیادین برای درمان بیماری‌ها اظهار داشت:برای درمان بیماری‌های جشم می‌توان از سلول‌های بنیادین فرد دیگر استفاده كرد همچنین برای ترمیم بیماری‌های سطح چشم، سوختگی‌های شیمیایی،عفونت و آسیب‌های ناشی از بیماری‌های چشم كه به سطح قرنیه صدمه وارد می‌كند استفاده كرد.

جباروند افزود: با استفاده از سلول‌های بنیادین می‌توان بیماری‌های شبكیه و عصب بینایی را درمان كرد كه این موضوع در حال حاضر در فاز مطالعه قرار دارد همچنین در واحد فراهم‌آوری سلول‌های بنیادین در حال مطالعه برای كشت سلول‌های بنیادین هستیم كه در حال حاضر در فاز تحقیقات حیوانی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha