سلامت نیوز: كارشناسان سلامت روان در دانشگاه ایموری در یك مطالعه آماری جدید اعلام كردند كه در قرن بیست ویكم نرخ ابتلا به اختلال افسردگی در مردان رو به افزایش است.

به گزارش  ایسنا، دكتر بوآدی دانلوپ نویسنده این تحقیق آماری خاطرنشان كرد: در مقایسه با زنان، بسیاری از مردان به نقش مهم و اصلی خود به عنوان تامین كننده اصلی نیاز اعضای خانواده و نیز محافظت كننده و مراقب اصلی خانواده بسیار وابسته هستند و زمانی كه نتوانند به این وظایف خود آن گونه كه در نهادشان گذاشته شده عمل كنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار خواهند گرفت و در زندگی زناشویی با مشكل مواجه خواهند شد.

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، در سال 2007 در آمریكا 75 درصد از مردان شغل‌هایی را كه به این گروه جنسی در جامعه واگذار می‌شد، از دست دادند. این امر به دلیل عدم توان بازگشت مردان به شكل سنتی زندگی، ادامه پیدا كرد و اجتناب ناپذیر شد. از سوی دیگر زنان بتدریج و تحت شرایط جدید اجتماعی حداقل تا 22 درصد بیشتر از قبل به عنوان نان‌آوران خانواده، جای خود را با مردان عوض كردند. متاسفانه از این تحولات گریزی نبود. بعلاوه، تفاوت‌های بیولوژیك و جامعه‌شناختی در زنان و مردان باعث شد كه برای مردها سازگار شدن با شرایط جدید دشوارتر شود.

به گزارش ایسنا، دكتر دانلوپ تاكید كرد كه این تغییرات دست به دست هم داد و در مسیر این تحولات اقتصادی، اكنون مردان بیش از زنان در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار گرفته‌اند. مردان اكنون در نقش جدیدی در خانواده گرفتار شده‌اند كه گریزی از آن نیست چون شرایط نامناسب اقتصادی در جامعه راه استخدام شدن و شغل داشتن را بر آنها بسته است.

این مطالعات در مجله انگلیس روانپزشكی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha