سلامت نیوز: دبیر انجمن بهداشت محیط ایران و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: اطلاع رسانی از كیفیت آب آشامیدنی حق همه شهروندان ایرانی است و باید در این زمینه اطلاع رسانی های لازم انجام گیرد.
 
سیمین ناصری به مناسبت روز بهداشت محیط در گفت و گو با  ایرنا افزود: سازمان های متولی باید پایگاه های اطلاع رسانی را در این زمینه طراحی كنند تا اطلاعات صحیح در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسانه ها و مراكز آموزشی و دانشگاهی باید برای ارتقای آگاهی افراد جامعه در زمینه اثرات آلودگی محیط بر سلامت انسان ها، تمام توان خود را بكار گیرند.
دبیر انجمن بهداشت محیط ایران، توسعه تصفیه خانه های آب و اختصاص بودجه بیشتر به صنعت آب با هدف فراهم كردن امكانات تصفیه آب آشامیدنی تا حد استانداردهای معتبر را از دیگر برنامه هایی برشمرد كه می توان برای ارتقای بهداشت محیط جامعه انجام داد.

ناصری ، از منظره های شهری به عنوان یكی دیگر از مولفه های بهداشت محیط نام برد و گفت: اجرای برنامه های كنترل آلودگی های بصری در كنار آلودگی های صوتی،‌ ضروری است.

وی یادآور شد: ساخت و سازها، هرس نشدن درختان و كوتاهی و بلندی بناها از جمله مواردی هستند كه می توانند آلودگی بصری ایجاد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha