مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: دختربچه‌ای که در یکی از روستا‌های شهرستان مرند مورد ضرب و شتم پدر خود قرار گرفته بود، توسط ماموران نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی پیدا شده است.

جزئیات یک کود‌ک‌آزاری دیگر در روستای مرند/ پدر کودک متواری و تحت تعقیب است

سلامت نیوز: مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: دختربچه‌ای که در یکی از روستا‌های شهرستان مرند مورد ضرب و شتم پدر خود قرار گرفته بود، توسط ماموران نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی پیدا شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محسن ارشدزاده در خصوص جزئیات انتشار ویدئو دلخراشی از آزار و اذیت کودک توسط پدرش در یکی از روستا‌های مرند، اظهار کرد: از دیروز این فیلم دلخراش در فضای مجازی پخش شده است، ماموران اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از این کودک آزاری به دادگستری شهرستان مرند اطلاع رسانی کرده و اقدامات لازم برای نجات کودک آغاز شد.

او با بیان این‌که یک ساعت قبل همکاران بهزیستی در مرند از یافتن دختربچه، به بنده اطلاع دادند، افزود: متاسفانه پدر این کودک اعتیاد داشته است، همکاران اورژانس اجتماعی آدرس خانه کودک را از دوستان پدر پرسیده و با همراهی ماموران نیروی انتظامی دختر بچه را در خانه خود پیدا کرده‌اند.

ارشدزاده ادامه داد: اکنون کودک به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا به وضعیت جسمانی او رسیدگی و در خصوص شدت ضرب و شتم اظهار نظر شود.

او با بیان این‌که دستگاه قضایی دستورات لازم را برای دستگیری پدر متواری ارائه داده است، گفت: در حال حاضر پدر کودک متواری شده و تحت تعقیب است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کودک، خواستار دستور قضایی از دادگستری شدیم تا به طور موقت کودک تحویل بهزیستی شده و مسائل درمانی او پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: طبق تصمیم دستگاه قضایی مشخص می‌شود کودک به پیش خانواده خود باز گردد یا تحویل بهزیستی شده و امنیت و سلامتش تامین شود.

او با بیان این‌که مداخله در بحران فردی و خانوادگی یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی است، افزود: در بحران‌های فردی و خانوادگی از جمله خشونت و ضرب و شتم که می‌تواند در قالب کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری باشد، به محض اطلاع ماموران اورژانس اجتماعی مداخله می‌کنند.

او افزود: در مرحله اول اقدامات پیشگیری، ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری انجام می‌شود تا از تداوم خشونت جلوگیری شده و سازش ایجاد شود، ولی در خشونت‌های انجام یافته، موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

ارشدزاده با بیان این‌که کودک آزاری یکی از مصادیق جرم محسوب می‌شود، افزود: بعد از دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری، دستگاه قضایی فرد مجرم را تحت تعقیب قرار داده و عملیات دستگیری او را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha