معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر تعاملات میان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی به ویژه در حوزه دارو و درمان بسیار مطلوب است و برنامه های جدیدی نیز با همکاری این وزارتخانه برای حل مشکلات آغاز شده است.

همکاری تامین اجتماعی و وزارت بهداشت وارد فاز جدید شد

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر تعاملات میان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی به ویژه در حوزه دارو و درمان بسیار مطلوب است و برنامه های جدیدی نیز با همکاری این وزارتخانه برای حل مشکلات آغاز شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مهدی درخشان روز شنبه  افزود: اکنون در یک فضای صمیمی و کارشناسی در حوزه معاونت درمان روابط خوبی برقرار است زیرا همه به این موضوع دست یافته اند افرادی که در حوزه سلامت فعالیت و نقش اساسی دارند، باید با همدیگر باشند و معتقدیم نباید وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و دیگر سازمان های بیمه گر از هم منفک باشند.


وی اظهار داشت: از آنجا که هزینه های نظام سلامت کمرشکن شده است، باید مصارف کنترل شود و همه در کنار هم باشند وگرنه نمی توان کار را ادامه داد، به همین منظور تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت، بانک رفاه کارگران و سازمان تامین اجتماعی منعقد می شود تا از این طریق بتوان مطالبات دانشگاه های کشور را با همکاری بانک رفاه پرداخت کرد.
درخشان اضافه کرد: این تعامل سه جانبه می تواند در پرداخت به روز مطالبات هم تاثیرگذار باشد که اکنون مقدمات آن انجام شده است و امیدواریم به زودی به مرحله نهایی برسد.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون در حوزه درمان و دارو همکاری بسیار خوبی با وزارت بهداشت وجود دارد، البته پیش از این جلسات مداوم نبود و اکنون کار با تعامل و کارهای کارشناسی پیش می رود که امیدواریم حاصل آن را در آینده مشاهده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مطالبات مربوط به دانشگاه ها و دیگر واحدها به روز پرداخت می شود که 60 درصد آن بلافاصله و 40 درصد دیگر تا دو ماه پس از آن پرداخت خواهد شد.


درخشان ادامه داد: می توان گفت که از اول فروردین سال 97 تمام مطالبات واحدهای درمانی، بیمارستانی و دانشگاه ها به صورت روزانه پرداخت می شود و این موضوع چشم انداز خوبی برای آینده است. البته این تعاملات بیشتر به نفع بیمه شدگان است که خدماتی را در بخش درمان غیرمستقیم در مراکز دانشگاهی دریافت می کنند.


به گفته وی، بر اساس آمارها سال گذشته در بخش درمان مستقیم 139 میلیون نفر (مراکز ملکی تامین اجتماعی) و در بخش درمان غیرمستقیم 261 میلیون نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. در بخش خدمات بستری نیز در مراکز درمان مستقیم 963 هزار و 700 نفر و در بخش درمان غیرمستقیم یا مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد سه میلیون و 488 هزار نفر بستری شدند و تامین اجتماعی به همه این افراد خدمات درمانی ارائه داده است.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha