یك كارشناس ارشد مدیریت اقتصاد بهداشت گفت: منشور حقوق بیماران در بیمارستانهای دولتی فقط قاب شده است و به آن توجه و عمل نمی‌شود.

سلامت نیوز :یك كارشناس ارشد مدیریت اقتصاد بهداشت گفت: منشور حقوق بیماران در بیمارستانهای دولتی فقط قاب شده است و به آن توجه و عمل نمی‌شود.

جمیل صادقی‌فر در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: نوع تخصص بیمارستان و امكانات موجود در آن و نوع شهری كه بیمارستان در آن وجود دارد در مدیریت بیمارستان تاثیرگذار است. اما به طور كلی نرم‌افزارهایی وجود دارد كه می‌توان رضایتمندی مردم را سنجید.

وی افزود: برای اصلاح وضعیت فعلی بیمارستانها باید هر چه بیشتر به منشور حقوق بیماران توجه داشت كه متاسفانه در حال حاضر فقط به صورت تابلویی در بیمارستانها نصب می‌شود اما به توجه و عمل نمی‌شود.

صادقی‌فر یادآور شد: در بحث رازداری، احترام به بیمار و تحویل گرفتن همراهان آن بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی كار می‌كند و بخش دولتی نیاز دارد كه بیشتر از آن در این زمینه فعالیت كند.

صادقی‌فر یادآور شد: در بخش‌های خصوصی مدیران بیمارستان برای كارمندان خود آموزش‌هایی در زمینه نحوه ارتباط با بیماران برگزار می‌كنند كه این موارد را در ارزشیابی آنها موثر قرار می‌دهد.

این كارشناس ارشد وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: اگر مواردی كه بر ارزشیابی كاركنان مورد استفاده قرار گیرد حتماً اثر آن را در بیمارستانهای دولتی و بالا بردن رضایت بیماران خواهیم دید و عملكرد آنها بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به بحث نوبت‌دهی در بیمارستانهای دولتی كه متأسفانه در برخی از آنها مشكلاتی وجود دارد گفت: این مورد را می‌توان با ایجاد نوبت‌دهی‌های تلفنی برطرف كرد و از طرف دیگر می‌توان برای بالا بردن رضایت بیماران برای برخی بیماریهای خاص مانند بیماریهای قلبی و عروقی، بیماری فرد را پس از ترخیص از بیمارستان پیگیری كرد كه تاثیر زیادی در رضایتمندی این بیماران دارد.

صادقی فر گفت: این راهكارها نیاز به پول و اعتبار ندارد و شاید بتوان گفت دلیل برتری بیمارستانهای خصوصی به بیمارستانهای دولتی از نظر رضایتمندی بیماران همین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha