محمدحسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینكه همه افرادی كه برای تفكیك زباله به سطل‌های زباله مراجعه می‌كنند، فقیر نیستند، گفت: بیشتر این افراد را پیمانكاران طرف قرارداد شهرداری تشكیل می‌دهند. برای مثال شهرداری تهران جمع‌آوری زباله‌های یك منطقه را به یك پیمانكار واگذار كرده است و آن پیمانكار افرادی را برای تفكیك زباله به كار گرفته است.

بیشتر زباله‌گردها طرف قرارداد با پیمانكاران شهرداری تهران هستند

سلامت نیوز:محمدحسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینكه همه افرادی كه برای تفكیك زباله به سطل‌های زباله مراجعه می‌كنند، فقیر نیستند، گفت: بیشتر این افراد را پیمانكاران طرف قرارداد شهرداری تشكیل می‌دهند. برای مثال شهرداری تهران جمع‌آوری زباله‌های یك منطقه را به یك پیمانكار واگذار كرده است و آن پیمانكار افرادی را برای تفكیك زباله به كار گرفته است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینكه اخیرا در كارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران درباره زباله‌گردی صحبت و تصمیماتی در این زمینه گرفته شده است، اظهار كرد: شهرداری تهران برای جمع‌آوری پسماندها از سطح شهر تلاش زیادی می‌كند چراكه جمع‌آوری روزانه ۹ هزار تن زباله و نزدیك به ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی، آوار و پسماندهای عمرانی كار دشوار و هزینه‌بری است.

وی با بیان اینكه تفكیك نكردن زباله‌ها از مبدا علت اصلی زباله‌گردی است، تصریح كرد: پسماندها صرفا یك‌سری مواد زائد، بی‌مصرف و بی‌ارزش نیستند. بر اساس قانون مدیریت پسماند، پسماندها مواد جامدی هستند كه برای تولیدكننده آنها بی‌مصرف است ولی در صورت بازیافت می‌توان از آنها استفاده مجدد كرد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینكه پسماندهایی كه در خیابان‌ها قرار گرفته‌اند متعلق به شهرداری است و اگر كسی بدون اجازه شهرداری این پسماندها را جابه‌جا كند در واقع آنها را دزدیده است، گفت: حدود ۸۰ درصد پسماندها قابلیت بازگشت دارند و اگر آنها را تفكیك نكنیم این سرمایه از دست می‌رود و ناچاریم كه برای جایگزینی این سرمایه‌ها از منابع طبیعی برداشت كنیم و آلودگی‌های محیطی به وجود بیاوریم. رییس اداره محیط زیست‌شهر تهران ادامه داد:

در كشورهای دیگر دنیا نیز برای تفكیك زباله افرادی وجود دارند كه با مراجعه به سطل‌های زباله آنها را تفكیك می‌كنند ولی این افراد در قالب شركت یا پیمانكار رسمی هستند و علایم و لباس‌های مخصوص به خود را دارند و آموزش رسمی دیده‌اند. بازگیر با اشاره به اینكه متاسفانه هنوز طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تدوین نشده است، اظهار كرد: شهرداری باید این طرح را تهیه و مشخص كند كه چه آموزش‌هایی به مردم باید در زمینه كاهش تولید زباله داده شود. برنامه مدیریت پسماند شهر تهران باید تمام مراحل پیش از تولید پسماند، نگهداری موقت آن در منزل، تفكیك از مبدا، جمع‌آوری مكانیزه و انتقال صحیح به مراكز نهایی را شامل شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha