شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 251337

متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر عدم رعایت بهداشت دهان بر سلامت تنفسی سالمندان در ژاپن پرداختند.

تاثیر باکتری‌های دهان بر سلامت ریه‌ها

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر عدم رعایت بهداشت دهان بر سلامت تنفسی سالمندان در ژاپن پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آنها به اهمیت میکروبیوم زبان در حفظ سلامت تنفسی پی بردند. به گفته محققان ژاپنی میکروبیوم دهان در حفظ سلامت عمومی حائز اهمیت است زیرا باکتری که جذب می‌کنیم بر تمامی جنبه‌های سلامت بدن تاثیر می‌گذارد.

محققان همچنین پیش از این بر ارتباط بین میکروبیوم روده و سرطان، چاقی، بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب و دیگر بیماری‌ها تاکید کرده بودند.

متخصصان ژاپنی بر اساس مطالعات جدید اظهار داشتند: باکتری‌ها در میکروبیوم زبان به روده‌ها راه پیدا می‌کنند و افراد مسن بیشتر احتمال دارد برخی از این میکروارگانیسم‌ها را از طریق تنفس وارد بدن کنند. همچنین مشکلاتی از قبیل مشکل در بلع غذا باعث می‌شود افراد مسن به طور اتفاقی باکتری را فرو برده که به بروز عفونت‌های ریوی از قبیل ذات‌الریه منجر می‌شود.

محققان ژاپنی به منظور بررسی تاثیر بهداشت دهان بر سلامت افراد مسن به مطالعه روی ترکیب میکروبیوم زبان ۵۰۶ نفر پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند افراد مسنی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنند به هم ریختگی همزیستی میکروبیوم‌ها در دهان آنها بیشتر رخ می‌دهد که باعث می‌شود با فرو بردن آنها، این میکروبیوم‌ها وارد بدن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha