یک متخصص کودکان بیان کرد: کودکانی که تا دو سالگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر از سایر کودکان دچار حساسیت یا آلرژی غذایی می‌شوند.

مصرف شیر مادر بروز آلرژی غذایی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان بیان کرد: کودکانی که تا دو سالگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر از سایر کودکان دچار حساسیت یا آلرژی غذایی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،اکبر کوشان‌فر درباره علائم آلرژی غذایی در کودکان گفت: کودکانی که تا دو سالگی شیر مادر مصرف می‌کنند کمتر به آلرژی غذایی مبتلا می‌شوند، اما به طورکلی آرژی و حساسیت در کودکانی که زمینه خانوادگی ابتلا به بیماری را دارند، شایع‌تر است.

وی با بیان این‌که آلرژی و حساسیت غذایی از 6 ماهگی الی یک‌ سالگی در نوزادان بروز پیدا نمی‌کند، افزود: عمدتاً کودکان پس از این سن یعنی آغاز مصرف مواد غذایی دچار آلرژی یا حساسیت می‌شوند. برای مثال به والدین توصیه می‌شود پس از 6 ماهگی مصرف سوپ را برای نوزادان آغاز کنند؛ زیرا ممکن است نوزاد به مواد تشکیل‌دهنده سوپ آلرژی یا حساسیت نشان دهد.

این متخصص کودکان یادآور شد: آلرژی به صورت بثورات پوستی (لکه‌های ریز قرمز رنگ روی پوست) و یا سرفه بروز پیدا می‌کند که به والدین توصیه می‌شود به محض مشاهده چنین علائمی مصرف ماده غذایی آلرژن را در نوزادان یا کودکان قطع کنند.

کوشان‌فر با بیان اینکه تداوم علائم آلرژی غذایی نیازمند مراجعه به پزشک است، خاطرنشان کرد: اگر علائم پوستی و سرفه در نوزاد یا کودک تشدید و یا برای طولانی مدت تداوم داشت والدین حتماً باید نوزادان یا کودکان را به متخصص ایمونولوژی ارجاع دهند.

این متخصص کودکان یادآور شد: زمانی که نوزاد یا کودک تحت درمان قرار گرفت می‌توان با نظر پزشک مواد غذایی آلرژن را به مقدار معین به نوزاد یا کودک داد تا به مرور زمان آلرژی برطرف شود اما در مواردی به دلیل بروز آلرژی‌های شدید توصیه می‌شود به هیچ عنوان مواد غذایی آلرژن حتی حیاتی به نوزاد یا کودک داده نشود.

وی تصریح کرد: والدین می‌توانند در صورت قطع یک ماده غذایی تحت نظر پزشک تغذیه یا متخصص اطفال مواد غذایی جایگزینی را در تهیه غذای کودک مورد استفاده قرار دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha