مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها، گفت: اطلاعات سامانه آواب به منظور سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اهمیت ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها/راه‌اندازی سامانه آماری معاونت درمان

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها، گفت: اطلاعات سامانه آواب به منظور سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر بهزاد کلانتری در گردهمایی مسئولان سامانه آواب، اظهار داشت: سامانه آماری معاونت درمان با هدف مرجع آمار و اطلاعات در گزارش دهی‌های حوزه درمان تدوین و رونمایی شده است.

وی در ادامه افزود: زیرساخت های لازم برای رونمایی پلتفرم جدید آماده شد تا بر طبق آن بتوانیم در حوزه اطلاعات بیمارستانی از بحث پرونده‌ها و اطلاعات کلینیکی فراتر رفته و اطلاعات مدیریتی را هم ثبت کنیم. البته با توجه به آمادگی زیرساخت‌ها، دانش فنی نیروها و برنامه منسجم وزارت بهداشت در این راستا این امر خیلی دور از ذهن و دسترس نیست.

کلانتری تصریح کرد: در حال حاضر که اطلاعات اهمیت پیدا کرده و به روز بودن موضوع مهمی است، در پلتفرم جدید سعی می‌شود که حداکثر دو هفته پس از پایان هر ماه، اطلاعات سامانه مدیریت آمار و اطلاعات بیمارستانی (آواب) به روز شده و قابل گزارش باشد. همچنین تلاش می‌کنیم که به شاخص مطلوب در گزارش دهی و به حداقل رساندن این زمان دست یابیم.

بنابر اعلام وبدا، مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، گفت: ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها بسیار پر اهمیت است و بیمارستان‌ها موظف هستند تغییراتی مثل افزوده شدن بخش‌ها و تجهیزات جدید را در این سامانه به روز کرده و آخرین وضعیت را اعلام  کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اطلاعات سامانه آواب به منظور سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم این تلاش به  تصمیم گیری‌های بنیادین و اثرگذار با محوریت مدیریت منابع و مصارف و بهبود کیفیت خدمات درمانی منجر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha