رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: توصیه می‌کنیم همه پزشکان از کارت خوان و دستگاه (P.O.S) استفاده کنند ولی اگر کسی استفاده نکرد قانون شکنی نکرده است و قابل پیگیری نیست.

عدم استفاده از دستگاه کارتخوان توسط پزشکان قانون شکنی نیست

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: توصیه می‌کنیم همه پزشکان از کارت خوان و دستگاه (P.O.S) استفاده کنند ولی اگر کسی استفاده نکرد قانون شکنی نکرده است و قابل پیگیری نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری خود اظهارداشت: قانون برای استفاده از کارت خوان برای پزشکان تاکید نکرده است و حکمی نیز در این زمینه نداریم.

وی افزود: البته ما توصیه می‌کنیم همه پزشکان از کارت خوان و دستگاه (P.O.S) استفاده کنند ولی اگر کسی استفاده نکرد قانون شکنی نکرده است و قابل پیگیری نیست.

فاضل در مورد خبر منتشر شده مبنی بر اینکه گفته می‌شود نیمی از پزشکان مالیات پرداخت نمی‌کنند، گفت: این مسئله یک اظهار نظر غیر مسئولانه بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت:ما با رییس سازمان امور مالیات تماس گرفته و این موضوع را بیان کردیم که مسائل مطرح شده غیر مستدل و بی‌پایه است که ایشان هم بابت این موضوع عذرخواهی کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه دشمن با بیان اینکه ما نگران مسائل پزشکی و سلامت مردم هستیم، ادامه داد: آثار تحریم‌ها نشان می‌دهد شرایط سختی را پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در این ۴۰ سال تنگناهای مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و بالاخره باید مسائل را با دنیا حل کنیم تا مملکت را از دست اندازها نجات دهیم و شرایط اطمینان بخشی را برای مردم ترسیم کنیم.

فاضل در مورد حضور کمترش در میان رسانه‌ها گفت: آنچه در نظام پزشکی نیاز داریم، متانت،آرامش و دفاع از حقوق مردم و پزشکان است و دور ایستادن از موج‌تند رسانه‌ای نتایج مثبتی دارد.

وی در پاسخ به اینکه وزیر بهداشت بیان کرده که من از نتیجه رسیدگی به پرونده کیارستمی قانع نشده‌ام، عنوان کرد: اینکه مشخص شود نتیجه پرونده عادلانه هست یا خیر نظر یک نفر نیست بلکه نظر یک تیم و مجموعه مطرح است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مرحوم کیارستمی به صورت گسترده مورد توجه مردم و عموم بود ولی پرونده فارغ از سیر عاطفی در نظر گرفته و به صورت علمی و پزشکی مطرح و بررسی شد.

فاضل اعلام کرد: برای پرونده مرحوم کیارستمی دقت زیادی شد و به نظرم حکم چندان غیرعادلانه نبود. علت فوت بدون ارتباط با بیماری بود که طی زمانی مشخص و موشکافانه بررسی شد.

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: برخی امکانات مورد نیاز در بخش سلامت اعم از دارو و تجهیزات و ابزار به دلیل تحریم‌ها گران خواهد شد چون‌ همه اینها با ارز دولتی وارد نمی‌شودکه صرفه جویی عظیم گذر از این دوران را آسان می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha