هرگونه برداشت غلط و اطلاع نادرست و ناقص از بلوغ می تواند ضربات جبران ناپذیری به نوجوان وارد سازد و والدین موظف اند فرزندان خود را از وجود این تغییرات آگاه كنند.

سلامت نیوز :هرگونه برداشت غلط و اطلاع نادرست و ناقص از بلوغ می تواند ضربات جبران ناپذیری به نوجوان وارد سازد و والدین موظف اند فرزندان خود را از وجود این تغییرات آگاه كنند.
لیلا سحرابی، روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تغییراتی مثل رشد صفات اولیه جنسی (اندام های جنسی)، رشد صفات ثانویه جنسی (رشد عمومی مو در بدن و تغییرات پوست) و تغییر در اندازه بدن از انواع تغییراتی است كه با شروع دوره نوجوانی رخ می دهد و والدین موظف اند فرزندان خود را از وجود این گونه تغییرات آگاه كنند.

وی با اشاره به اینكه مادر، باید دختر را از وقوع عادت ماهانه مطلع سازد و پدر نیز باید پسر را برای ظهور آثار ناشی از بلوغ آماده كند، افزود: دوری مادر از دختر و پدر از پسر در دوره بلوغ باعث بروز خطرهای جبران ناپذیری به نوجوانان می شود.

دكتر سحرابی، ادامه داد: خود پنداری نامساعد نوجوان، شكست ها و ناكامی ها، آماده نبودن برای تغییرات بلوغ و انحراف در رشد جنسی از جمله خطرات دوران بلوغ به حساب می آیند كه اگر پیشگیری نشوند نوجوان را به ورطه خطرناكی می كشاند.

وی افزود: البته در دوران بلوغ افراد با تغییرات همگانی مانند انزوا طلبی، خستگی و ملامت، تعارض و ستیزه جویی اجتماعی، احساسات تند و بدخلقی، فقدان اعتماد به نفس و حیا و عفت افراطی روبرو می شوند كه به كمك والدین و متخصصان این مسائل سریعاً، حل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha