نیازی به یادآوری نیست. همه مادران باردار می‌دانند که از زمان مثبت‌شدن نتیجه آزمایش‌شان، باید با وسواس بیشتری خوراکی‌هایی که به سفره‌شان وارد می‌کنند را انتخاب کنند.

کدام یک از میوه‌ها، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنند؟

سلامت نیوز: نیازی به یادآوری نیست. همه مادران باردار می‌دانند که از زمان مثبت‌شدن نتیجه آزمایش‌شان، باید با وسواس بیشتری خوراکی‌هایی که به سفره‌شان وارد می‌کنند را انتخاب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، گذشته از این، همه زنانی که در انتظار تولد فرزندشان هستند، خوب می‌دانند که در این ماه‌ها به مصرف میزان قابل‌توجهی از میوه‌ها و سبزیجات تازه نیازمندند. اما شاید کمتر زنی بداند که هر یک از میوه‌های توصیه‌شده، چه مواد مغذی در خود دارد و چه فایده‌هایی را به بدن مادر و جنین می‌رساند. ما در این مطلب، پاسخ این سوال را برایتان روشن می‌کنیم.


1-چرا زردآلو؟
زردآلو حاوی ویتامینA، C و E بوده و میزان قابل‌توجهی کلسیم در خود دارد. بتاکاروتن و فسفر موجود در این میوه به رشد بهتر جنین کمک می‌کند و اگر در بارداری زیاد سراغ آن بروید، احتمال کم‌خون شدن شما و فرزندتان کاهش پیدا می‌کند.


2- چرا پرتقال؟
پرتقال یک منبع عالی از فولات، ویتامین C و آب است و علاوه بر کاهش احتمال آسیب سلولی، به جذب بهتر آهن در بدن کمک می‌کند. جنین زنانی که در بارداری زیاد پرتقال می‌خورند کمتر با احتمال نقص لوله عصبی روبه‌رو می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی مغزی- نخاعی در میان فرزندتان این زنان کمتر است.


3- چرا انبه؟
ویتامین A و C فراوانی که در انبه وجود دارد، دلیل خوبی برای مصرف آن در بارداری است. انبه یک میوه انرژی‌بخش است و گفته می‌شود فرزندان مادرانی که زیاد سراغ این میوه می‌روند، کمتر گرفتار عفونت‌های تنفسی پس از تولد می‌شوند.


4- چرا گلابی؟
فیبر، پتاسیم و فولات موجود در گلابی، می‌تواند به رشد بهتر قلب جنین کمک کند و احتمال ابتلای مادر به یبوست را هم کاهش دهد. مصرف گلابی به بازسازی سلولی کمک می‌کند و آب فراوان موجود در آن، خستگی مادر را کم کرده و شادابی‌ او را بیشتر می‌کند.


5- چرا انار؟
برای اینکه بخش بزرگی از نیاز بدنتان به ویتامینK، کلسیم، فولات، فیبر و پروتئین در بارداری را تامین کنید، می‌توانید سراغ انار بروید. این میوه سرشار از آهن و انرژی‌بخش است و احتمال آسیب‌های ناشی از مشکلات جفت در بارداری را کاهش می‌دهد.


6- چرا موز؟
موز دارای سطوح بالای ویتامینC، پتاسیم، ویتامین B6 و فیبر است و به کنترل ویار و تهوع بارداری کمک می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند، مادران باردار، لااقل در ماه‌های ابتدای حاملگی‌شان، بیشتر سراغ این میوه بروند.


7- چرا انگور؟
خوردن مقدار زیادی انگور می‌تواند ویتامین C و K مورد نیاز مادر را تامین کند. انگور میزان قابل‌توجهی فولات، فیبر، اسیدهای ارگانیک، پکتین و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن مادر را در خود جا داده و به شادابی و سلامت او کمک می‌کند. با توجه به مواد مغذی موجود در انگور، مادرانی که بیشتر این میوه را مصرف می‌کنند، کمتر به انواع عفونت دچار شده و سیستم ایمنی قوی‌تری دارند.


8- چرا توت‌ها؟
انواع توت، سرشار از ویتامینC، کربوهیدرات‌های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند. ویتامین C فراوان موجود در این میوه، به جذب بهتر آهن در بدن کمک کرده و سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha