یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 251430

رئیس اتحادیه لبنیات کرج در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات نرسیده است.

شیر گران‌تر می‌شود/ به دوغ نشاسته می‌زنند

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه لبنیات کرج در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،امرالله سرحدی  افزود: در حال حاضر شیر با قیمتی بین 1850 تا 2200 تومان از گاوداری‌ها خریداری می‌شود اما احتمال دارد طی روزهای آتی این قیمت به 3000 تومان برسد.

سرحدی افزود: پیش از وضعیت فعلی و نوسانات ارزی که به گرانی‌های اخیر دامن زده است دولت قیمت خرید شیر را 1440 تومان مصوب کرده بود اما برخی کارخانجات بزرگ شیر را 1200 تومان از گاوداری‌ها می‌خریدند. همین باعث شد بسیاری از گاوداران به علت نبود صرفه اقتصادی تولید شیر، گاوهای خود را به کشتارگاه ببرند؛ این باعث کاهش تولید شیر شد که یکی از دلایل گرانی شیر نیز همین است.

سرحدی افزود: یکی دیگر از عوامل گرانی شیر، پیش خرید محصول توسط کارخانجات بزرگ است؛ برخی از کارخانجات، شیر گاوداری‌ها را شش ماه زودتر خریداری و صادر می‌کنند و این نیز به گرانی شیر دامن زده است.

وی با بیان اینکه شیر ارزان‌تر از این نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نوسان ارز و گران شدن نهاده‌های دامی نیز در افزایش قیمت شیر موثر بوده است؛ البته قرار شده است ارز 4200 تومانی به واردات نهاده‌های دامی هم اختصاص یابد.

سرحدی به فعالیت 90 ماست‌بندی در کرج اشاره و اعلام کرد: تاکنون هیچکدام از این واحدها مشکلات بهداشتی که به پلمب منجر شود نداشته‌اند.

رئیس اتحادیه لبنیات کرج در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات نرسیده است؛ البته گفته می‌شود کارخانجات هم این کار را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شکایتی در خصوص عملکرد ماست‌بندی‌ها وجود داشته باشد، شاکیان می‌توانند به اتحادیه لبنیات مراجعه کنند تا نمونه مورد نظر به آزمایشگاه ارسال و مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha