شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 25146

در تحقیقی که با بودجه اتحادیه اروپا انجام شده مشخص شد کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اروپایی می‌تواند هر سال به نجات جان 19 هزار نفر در این قاره بینجامد.

سلامت نیوز : در تحقیقی که با بودجه اتحادیه اروپا انجام شده مشخص شد کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اروپایی می‌تواند هر سال به نجات جان 19 هزار نفر در این قاره بینجامد.
با این کار نه تنها نزدیک به 2 سال به امید به زندگی مردم این شهرها اضافه می‌شود بلکه در هر سال بیش از 43.2 میلیارد دلار در هزینه‌های ناشی از سلامت و خسارات به دلیل غیبت از کار به علت بیماری صرفه جویی می‌شود.
در این مطالعات که نزدیک به 3 سال به طول انجامید، 25 شهر در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفتند که تقریبا 39 میلیون نفر در آن‌ها سکونت داشتند.
در بین این شهرها فقط استکهلم از لحاظ داشتن ذرات آلوده هوا بر اساس معیار معین شده در سازمان بهداشت جهانی در وضعیت خوبی قرار داشت. سازمان بهداشت جهانی معتقد است میزان ذرات بسیار ریز آلوده کننده هوا ‌کم‌تر از 10 میکروگرم در هر متر مکعب باشد.
از سوی دیگر در شهرهای دیگر مانند بخارست با 38.2 میکروگرم، بوداپست با 33.7 میکروگرم و بارسلونا با 27 میکروگرم در هر متر مکعب، بدترین وضعیت را در بین شهرهای اروپایی مورد تحقیق دارند.
در بین شهرهای دیگر میزان آلودگی در رم 21.4 میکروگرم در هر متر مکعب بود، در حالی که در پاریس و لندن این میزان به ترتیب 16.4 و 13.1 میکروگرم در هر متر مکعب محاسبه شد.
این آلودگی‌ها در حقیقت ذرات بسیار ریزی هستند که می‌توانند به عمق شش‌های یک فرد نفوذ کرده و باعث بروز بیماری‌های تنفسی و قلبی شوند.
این آلودگی‌ها از دود اگزور خودروها خارج شده و به خصوص در کنار جاده‌های اصلی خطرات زیادی را برای رهگذران و افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند به وجود می‌آورد.
دانشمندان تخمین می‌زنند بین 15 تا 30 درصد از موارد ابتلا به آسم در میان کودکان به دلیل زندگی کردن در نزدیکی خیابان‌ها شلوغ اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha