یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: افراد شاغل و پرکار، استرس‌هایشان را از طریق مشاوران تلفنی بهزیستی رفع کنند .

1480 را فراموش نکنید

سلامت نیوز:معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: افراد شاغل و پرکار، استرس‌هایشان را از طریق مشاوران تلفنی بهزیستی رفع کنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،گلنساء آقامحمدی ، با اشاره به این‌که خط 1480 محرمانه‌ترین و در دسترس‌ترین مشاوره تلفنی است، اظهار کرد: این خط در بخش دولتی متمرکز است و در دو شیفت از شبانه‌روز از ساعت 8 الی 20، پاسخ‌گوی مشکلات تماس‌گیرندگان در زمینه‌های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، فردی است .

این مسئول ادامه داد: بهزیستی تاکنون در خصوص ارائه مشاوره در حوزه‌های فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، پیش از ازدواج، مشکلات سنین کودکی و نوجوانی، همچنین مشکلات تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کرده است، مشروط بر این‌که هیچ‌کس از هیچ قشری استرس‌های خود را بر دوش نکشد و نقش مشاور در بهبود سلامت روان را جدی بگیرد.

وی با بیان این‌که خط 1480 از هر نقطه از استان قابل دسترسی فوری است، افزود: تماس‌گیرندگان با این خط در بیان عواطف شخصی و احساسات خود احساس امنیت می‌کنند و این به خاطر مداخله سریع مشاوران در موارد بحرانی است. از این‌رو، باید فرهنگ بهره‌گیری از مشاوره علی‌الخصوص برای افراد شاغل و پرکار که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند نهادینه شود .

آقامحمدی با اشاره به این‌که بیشترین گروه‌های سنی تماس‌گیرنده با خط 1480، رنج سنی 20 تا 40 سال است، تصریح کرد: همچنین بیشترین مسائل عنوان شده از جانب زنان تماس‌گیرنده با خط 1480 مشکلات ارتباطی با همسر، مشکلات بین فردی، تربیت کودک و مشاوره پیش از ازدواج را شامل می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر 25 مرکز مشاوره غیر دولتی و 6 دفتر و مرکز مشاوره دولتی در شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، ماهنشان و خدابنده فعال است که خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به عموم مردم و جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha