شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 25147
سلامت نیوز : افراد در اثر عوامل ژنتیكی كه سلول های مخروطی رنگدانه آن ها قادر به تشخیص 3 رنگ سبز، قرمز و آبی نیستند دچار كوررنگی می شوند.
دكتر هرمز شمس متخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: اختلال ژنتیكی وابسته به كروموزم های جنسی است. برخی از افراد زمانی كه متولد می شوند فقط قادر به تشخیص رنگ های سفید و سیاه بوده كه دراین حالت دچار كورنگی كامل هستند این افراد تا حدی رنگ ها و تفاوت آن ها را نمی توانند تشخیص دهند كه این بیماری بسیار نادر است.
شمس گفت: افرادی كه اختلال دید رنگ دارند سلول های مخروطی رنگدانه آن ها به صورت ناقص یا كامل كارآیی خود را از دست می دهند و در تشخیص رنگ ها دچار مشكل می شوند.
وی با بیان اینكه مصرف بیش از حد سیگار عامل كوررنگی است، افزود: افراد در اثر مصرف بیش از حد سیگار سلول های عصبی گیرنده نور در آن ها تخریب شده و افراد ضمن عصبی شدن اختلال دید نیز پیدا می كنند.
این متخصص چشم تصریح كرد: كوررنگی در آقایان نسبت به خانم ها شایع تر است و 5 تا 8 درصد در آقایان و حدود 5/0 درصد خانم ها كوررنگ متولد می شوند همچنین زمان جراحی آن ها حداكثر پس از 10 سال باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha