شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 25148

بیماری ویتیلیگو یا پیسی به شکل لکه های سفید رنگ بر روی پوست بدن ظاهر می شود مسری و قابل انتقال از شخصی به شخص دیگر نیست.

ویتیلیگو یا پیسی مسری نیست


دکتر مریم میلادی متخصص پوست، مو، لیزر تراپی و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری پیسی یا ویتیلیگو به شکل لکه های سفید رنگ بر روی پوست بدن ظاهر می شود و منشأ این بیماری ناشناخته بوده اما واکنش های خود ایمنی در بروز این بیماری نقش دارد و بدن به سلول های سازنده رنگدانه پوست واکنش ایمنی نشان می دهد به این معنی که بدن سلول های سازنده رنگدانه پوست را در مناطق درگیر از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه بیماری ویتیلیگو به شکل لکه های کوچک و پراکنده تا لکه های بزرگ گسترده خود را نشان می دهند، گفت: بیماران از ظاهر این بیماری ناراضی هستند و این بیماری مسری و قابل انتقال از شخصی به شخص دیگر نیست و معمولاً زمینه ارثی دارد.

بیشتر بدانید: نکاتی مهمی که باید درباره ویتیلیگو بدانید


میلادی تصریح کرد: ویتیلیگو یا پیسی همراهی با بیماری های دیگر ندارد و بدخیم نیست ولی افتراق این بیماری از سایر بیماری هایی که تغییر رنگ در پوست ایجاد می کند توسط متخصص مهم است.

وی خاطرنشان کرد: راه درمان این بیماری در مراحل ابتدایی به صورت لکه های کوچک و پراکنده با کورتن موضعی و سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی به صورت موضعی برای بیماری استفاده می شود و در صورت بروز لکه های وسیع از داروهای دیگر در سایر نقاط پوست استفاده می شود که همرنگ شود.

این متخصص تأکید کرد: در تمام این بیماران مراقبت پوست در مقابل اشعه زیان آور آفتاب و استفاده از ضد آفتاب های مناسب با صلاحدید پزشک پوست ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha