سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به عدم تخصیص ارز دولتی برای بیماران مبتلا به سرطان، توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای ارز دارویی بیماران سرطانی/داروهای ایرانی در اولویت هستند

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به عدم تخصیص ارز دولتی برای بیماران مبتلا به سرطان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،کیانوش جهانپور، در خصوص اظهارات یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که از عدم تخصیص ارز دولتی برای داروهای وارداتی بیماران مبتلا به سرطان، گفت: من متوجه طرح این موضوع از سوی این نماینده مجلس نشدم. زیرا، حداقل مطمئن هستم که در حوزه دارو، اولویت با بیماران خاص و صعب العلاج است.

روز گذشته بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم پیش‌بینی تامین ارز دولتی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران سرطانی، انتقاد کرده بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه برای داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، همواره ارز مورد نیاز داروهای وارداتی تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این دسته از بیماران، در اولویت تخصیص ارز دولتی برای دارو قرار دارند.

وی در ارتباط با داروهای تولید داخل، گفت: طبق الزامات قانونی و اسناد بالادستی، آن دسته از داروهای وارداتی که مشابه داخلی دارند، اولویت با تولید داخل است و ما موظف هستیم از داروهای تولید داخل حمایت کنیم.

جهانپور تاکید کرد: داروهای شیمی درمانی هم در همین سیاست ها گنجانده شده اند و ما ملزم به حمایت از داروهای تولید داخل هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha