عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه انتشار دود آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم در شهرهای خوزستان گفت: با انتشار دود بروز یا تشدید بیماری‌ها در کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند مشاهده می‌شود.

تشدید بیماری‌های تنفسی در خوزستان با ادامه انتشار دود هورالعظیم

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه انتشار دود آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم در شهرهای خوزستان گفت: با انتشار دود بروز یا تشدید بیماری‌ها در کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند مشاهده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مریم حدادزاده شوشتری  با اشاره به آثار انتشار دود در شهرهای خوزستان بر بیماران تنفسی در پی آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید بررسی کند که محتویات این دود چیست اما معمولا در دودهای حاصل از آتش‌سوزی مونواکسیدکربن وجود دارد.

وی گفت: با این وجود بعید به نظر می‌رسد که در این دود آلاینده‌ای غیرمعمولی نسبت به دیگر دودهایی که از آتش‌سوزی‌ها در مزارع منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حدادزاده  شوشتری تصریح کرد: با انتشار دود بروز یا تشدید بیماری‌ها در کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده میزان شیوع بیماری آسم در خوزستان یک و نیم تا دو برابر متوسط کشوری است و تعداد بیماران مبتلا به آسم در خوزستان نسبت به میانگین کشوری بیشتر  است. در این شرایط احتمال تشدید بیماری‌ها وجود دارد و می‌بینیم که پس از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود، کسانی که زمینه بیماری‌های تنفسی داشتند با تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

حدادزاده شوشتری گفت: همچنین بیماری‌های دیگر تنفسی و قلبی و عروقی با آلودگی هوا و یا دود منتشرشده از آتش‌سوزی هور تشدید می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در این شرایط تنها توصیه پزشکان این است که تا حد امکان از منزل خارج نشوید اما در صورت وجود کار ضروری و خروج از منزل حتما از ماسک فیلتردار استفاده شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha