دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 251543

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد، گفت: توصیه می شود افراد علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، سه وعده دیگرهم در برنامه ی غذایی خود داشته باشند و میزان کالری که در ‌طول روز می توانند دریافت کنند را بین این وعده ها تقسیم کنند.

حذف وعده غذایی لاغرتان نمی‌کند

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه با بیان اینکه حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد، گفت: توصیه می شود افراد علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، سه وعده دیگرهم در برنامه ی غذایی خود داشته باشند و میزان کالری که در ‌طول روز می توانند دریافت کنند را بین این وعده ها تقسیم کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی نچواک با تاکید بر اینکه حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد اظهار کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانند حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد، حتی می تواند خطرساز باشد و بیماری هایی مانند کبد چرب را به وجود بیاورد.

نچواک کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی را مهمترین مورد تاثیرگذار برای کاهش وزن معرفی کرد و گفت: حذف یک وعده ی غذایی بدون در نظر گرفتن میزان کالری دریافتی در طول روز موجب لاغری نمی شود. به دلیل اینکه افراد با حذف یک وعده ی غذایی احساس گرسنگی و میل بیشتری به غذا دارند، در نتیجه در دیگر وعده ها مصرف بیشتری دارند که همین باعث می شود حذف یک وعده هیچ تاثیری بر کاهش وزن نداشته باشد.

وی افزود: این نوع رژیم حتی اگر در برخی از موارد موجب کاهش وزن شود علمی و منطقی نیست، لذا توصیه می شود هیچ وقت به منظور لاغر شدن هیچ وعده ی غذایی حذف نشود.

به گفته این متخصص تغذیه حذف وعده های غذایی و ‌طولانی شدن دوره گرسنگی باعث فشار آمدن به بدن، ایجاد مشکلات روحی و روانی، بد اخلاقی، بی رمقی و بیماری هایی مثل کبد چرب می شود که این موارد باعث می شوند فرد خیلی زود از رژیمی که دنبال می کند خسته و دلزده شود و نتواند آن را ادامه دهد.

این استاد دانشگاه توصیه کرد: علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام باید سه وعده غذایی دیگر هم در ط‌ول روز مصرف شود. یک وعده بین صبحانه و ناهار، یک وعده هنگام عصر و یک وعده آخر شب قبل از خواب و مصرف مواد غذایی بین این وعده ها تقسیم شود.

وی خاطر نشان کرد: مصرف سه وعده غذایی علاوه بر سه وعده صبحانه، ناهار و شام یک الگوی سالم برای خوردن است که باعث می شود افراد بر اساس نیازی که دارند از مواد غذایی مصرف کنند، دچار پرخوری نشوند و عوارض گرسنگی طولانی مدت را نداشته باشند.

نچواک اظهار کرد: تفاوتی بین مواد غذایی که در این وعده ها مصرف می شود وجود ندارد. باید در نظر گرفته شود در طول روز از پنج گروه اصلی مواد غذایی به تناسب در این وعده ها استفاده شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهتر است وعده شام سنگین نباشد، اظهار کرد: وعده شام بهتر است نسبت به دیگر وعده ها سبک تر باشد. همچنین توصیه می شود یک وعده غذایی مثل یک لیوان شیر، بیسکویت و یا یک تکه نان در آخر شب مصرف شود. به دلیل اینکه در طول شب متابولیسم هایی در بدن صورت می گیرد که مقداری از گوشت بدن طی این متابولیسم مصرف می شود که این وضعیت مطلوبی نیست و با مصرف یک وعده غذایی قبل از خواب می توان از این پدیده جلوگیری کرد.

نچواک افزود: افراد باید بدانند کالری دریافتی‌شان چقدر است و هر چه که می خورند را بر اساس نیازی که به کالری دارند تعیین کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha