وجود دکل‌های برق فشار قوی در بافت مسکونی باعث شده تا ساکنان مناطقی از تهران با مشکلات و بیماری‌های زیادی روبه‌رو شوند. این در حالی است که به رغم اعتراضات شهروندان این وضعیت و این مشکل چندین دهه‌ای همچنان باقی است

زندگی در میدان مغناطیسی!

سلامت نیوز: وجود دکل‌های برق فشار قوی در بافت مسکونی باعث شده تا ساکنان مناطقی از تهران با مشکلات و بیماری‌های زیادی روبه‌رو شوند. این در حالی است که به رغم اعتراضات شهروندان این وضعیت و این مشکل چندین دهه‌ای همچنان باقی است

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان ، وجود دکل‌های برق فشار قوی در بافت مسکونی باعث شده تا ساکنان این مناطق از شهر تهران در زیر این دکل‌های برق با مشکلات و بیماری‌های زیادی روبه‌رو شوند. این در حالی است که به رغم اعتراضات شهروندان و خطرات موجود تا کنون اقدام خاصی از سوی دستگاه‌های متولی همچون وزارت نیرو صورت نگرفته است و زندگی در میدان مغناطیسی قوی همچنان با تبعات آن ادامه دارد. به گفته شهردار منطقه ۴ انتقال دکل‌های برق شمال‌شرق تهران هزینه ۶۰۰میلیاردی نیاز دارد.

کابوس زندگی زیر دکل‌های برق
وجود دکل‌های برق فشار قوی در بافت مسکونی باعث شده تا ساکنان مناطق از تهران با مشکلات و بیماری‌های زیادی روبه‌رو شوند. این در حالی است که به رغم اعتراضات شهروندان این وضعیت و این مشکل چندین دهه‌ای همچنان باقی ا. ست.
وجود دکل‌های برق فشار قوی در بافت مسکونی و منطقه ۴ و در طول این سال‌ها در رسانه‌ها به آن اشاره شده است، اما تا کنون اقدامی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان انجام نشده است.
نزدیک بودن سیم‌های برق این دکل‌ها به پشت‌بام خانه‌ها در طول دهه‌های اخیر حوادث بسیاری را به وجود آورده است. بروز مشکلات اعصاب و روان برای ساکنان این محله به ویژه در بین کودکان موضوع مهمی است که ساکنان این محله را درگیر خود کرده است. شهروندان این محله نه می‌توانند خانه‌های خود را بفروشند نه اینکه توان رفتن به محله دیگری را دارند چراکه هیچ کس حاضر نیست خانه‌های فرسوده زیر دکل‌های برق فشار قوی را بخرد.
همچنین در منطقه ۱۶ هم مناطق مسکونی در زیر دکل‌های برق احداث شده است که در این زمینه هادی زبده شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه سال‌هاست این کابل‌های فشار قوی در منطقه وجود دارد و حدود ۴۰ هکتار از فضای منطقه ۱۶ را بلااستفاده کرده است، گفت: وجود این کابل‌های فشار قوی مشکلاتی را ایجاد کرده است به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم مبلمان شهری و... را انجام دهیم و در حال رایزنی هستیم که این مشکل را نیز برطرف کنیم.

رسیدگی سریع به ساکنان در زیر دکل‌های برق
چندی پیش زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نسبت به زندگی سخت شهروندان ساکن خیابان ملک محله جوانمرد قصاب تذکر داد و گفت: وجود دکل‌های برق فشار قوی باعث بروز انواع بیماری‌های متعدد شده است و لازم است هرچه سریع‌تر به وضعیت مردم این منطقه توجه شود.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، این دکل‌های فشار قوی حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های این منطقه را بلااستفاده کرده است.
وی با بیان اینکه وجود این دکل‌ها باعث بروز انواع بیماری‌های متعدد شده است، یادآور شد: لازم است هرچه سریع‌تر به وضعیت مردم این منطقه توجه و این دکل‌های فشار قوی جمع‌آوری شود و در قالب کابل‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۴ در پاسخ به مشکل دکل‌های فشار قوی برق و مضرات آن برای شهروندان گفت: متأسفانه تا به امروز تلاش شهرداری برای انتقال این دکل‌ها به ثمر نرسیده است. ما از فرمانداری، استانداری و وزارت نیرو کمک خواسته‌ایم. این یک حقیقت است که این دکل‌ها برای شهروندان از جمله کودکان و زنان باردار بسیار خطرناک است، اما انتقال این دکل‌ها هزینه هنگفتی می‌طلبد. حدود ۶۰میلیارد تومان نیاز است تا ما قدرت آن را داشته باشیم که این دکل‌های فشار قوی را انتقال دهیم. شهرداری می‌تواند انعکاس‌دهنده این معضل باشد و دست مساعدت دیگر دوستان را می‌فشارد.

فضا‌های بی‌دفاع شهری را دریابید
ساخت‌وساز چه قانونی و چه بدون مجوز در زیر و اطراف دکل‌های فشار قوی برق در چندین منطقه تهران از گذشته صورت گرفته است و ساکنان این بخش‌ها با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستند. اینکه ساکنان این مناطق حالا باید تبعات سنگین حضور در کنار میدان‌های مغناطیسی را بدهند سؤالی است که تاکنون پاسخ داده نشده است و هر از گاهی مسئولی به آن اشاره می‌کند. اینکه چرا مسئولان در وزارتخانه نیرو و سایر دستگاه‌های متولی تا کنون کاری انجام نداده‌اند جای تأمل دارد.
ادامه زندگی شهروندان در این محله‌ها بر بار بیماری‌ها خواهد افزود و تبعات آن به شهروندان و کشور تحمیل خواهد شد. از این رو انتظار می‌رود تا دولت، مدیریت شهری و شورای شهر با جدیت در راه پیگیری این فضا‌های بی‌دفاع شهری گامی مؤثر بردارند تا مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha