رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: ازمسئولین عالی‌رتبه کشور انتظار داریم که به جامعه پزشکی کشور اعتماد داشته باشند و برای درمان به خارج از کشور نروند.

هیچ مسئولی برای انجام درمان نباید به خارج از کشور برود

سلامت نیوز:رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: ازمسئولین عالی‌رتبه کشور انتظار داریم که به جامعه پزشکی کشور اعتماد داشته باشند و برای درمان به خارج از کشور نروند.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری این سازمان گفت: درمان مسئولین در خارج از کشور غلط است و این کار را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کنیم چرا که ما برای درمان اصلاً نیازی به ارجاع به خارج از کشور نداریم و تمام نیازهای درمانی در داخل کشور قابل انجام است.

وی ادامه داد: البته مرتب این مسئله را به مردم و در رسانه‌ها تأکید می‌کنیم و قطعا از مسئولان انتظار داریم که بیشتر از همه رعایت کنند. در مواردی دیده شده که برای درمان یک بیماری خاص بیمار به خارج از کشور ارجاع داده می‌شود که اکثراً هم این درمان‌ها نتیجه‌بخش نیست و بیماری که در داخل کشور درمان نداشته باشد معمولا در خارج از کشور هم درمانی برای آن وجود ندارد.

رئیس‌زاده تأکید کرد: الگوی مشخص ما در رعایت اخلاق شخص مقام معظم رهبری است که برای درمان به یک بیمارستان دولتی مراجعه کردند و ایشان در یک بخش معمولی بستری شدند و از درمان‌های معمول که همه مردم استفاده می‌کنند استفاده کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع احتکار دارو که این روزها در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گفت:‌تمام پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور مأموریت دارند تا انبارهای احتکار مواد غذایی یا دارویی و غیره را شناسایی کرده و گزارش کنند که البته در این خصوص سازمان بسیج حجم بسیاری کالا هم کشف کرده است. قطعاً در این گزارش‌ها هم مواردی هم مربوط به حوزه سلامت و داروست که با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در حوزه و تجهیزات پزشکی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های دارویی و تجهیزات مطالبات‌شان وصول نشده و با کمبود نقدینگی مواجه هستند که البته ما با درک شرایط این عزیزان توصیه می‌کنیم که آنها هم شرایط حساس کنونی را درک کرده که با یک همکاری دوجانبه بتوانیم از بروز مشکلات در این حوزه جلوگیری کنیم.

رئیس‌زاده با اشاره به موضوع کمبود پزشک در برخی از مناطق کشور گفت: مشکل بیشتر در توزیع پزشک است که البته با فشاری که وزیر بهداشت با ایجاد طرح تحول وارد کرده است این پراکندگی در مناطق محروم بهتر شده البته ماندگاری پزشکان در شهرهای کوچک نیز کمتر است که نیاز است با یک رویکرد کارشناسانه این مشکلات نیز مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha