پزشکان در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که مصرف ایبوبروفن خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز :پزشکان در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که مصرف ایبوبروفن خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این پزشکان تاکید کردند با وجودی که یافته جدید رابطه قوی بین مصرف این داروی مسکن با کاهش احتمال ابتلا به پارکینسون را نشان می‌دهد اما انجام مطالعات بیشتر در این زمینه برای رسیدن به یک نتیجه قطعی و تجویز مطمئن برای بیماران، مورد نیاز است.

دکتر شیانگ گائو، متخصص داروشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد و دانشمند محقق در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دراین‌ باره خاطرنشان کرد: ما دریافته‌ایم که ایبوبروفن که یک داروی معمول و پرمصرف در بیشتر کشورها از جمله آمریکا است، می‌تواند یک فاکتور محافظت کننده عصبی در برابر این بیماری باشد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن‌تر بوده و مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده و تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت‌های حرکتی است. این اختلال هنگامی رخ می‌دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلان عصبی در مغز) را از دست می‌دهند.

آمارها نشان می‌دهد كه بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید. پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین، حرکات بدن نامنظم می‌شود.

بیماری پارکینسون با دو مشخصه یا بیشتر از چهار مشخصه اصلی شناسایی می‌شود. ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و همچنین نداشتن تعادل، این چهار مشخصه اصلی را تشکیل می‌دهند.

جزئیات این تحقیق در مجله تخصصی نورولوژی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha