سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 251612

متخصص تغذیه گفت: آب نقش بسیار زیادی در سم‌زدایی و از بین بردن مواد زائدی دارد که به بدن شما آسیب می‌رساند و سیستم بدن را پاکسازی می‌کند؛ آب عضلات را روان کرده و بنابراین باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود.

چگونه با مصرف آب لاغر شویم؟

سلامت نیوز: متخصص تغذیه گفت: آب نقش بسیار زیادی در سم‌زدایی و از بین بردن مواد زائدی دارد که به بدن شما آسیب می‌رساند و سیستم بدن را پاکسازی می‌کند؛ آب عضلات را روان کرده و بنابراین باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد آذزفر متخصص تغذیه  اظهار داشت: آب با میزان سوخت و ساز بدن ارتباط مستقیم دارد و این یکی از اصلی‌ترین فواید نوشین آب است. بنابراین وقتی به بدن به میزان کافی آب برسد بدن می‌تواند سوخت و ساز و یا متابولیسم خود را افزایش دهد؛ بنابراین راحت‌تر می‌تواند غذایی را که می‌خورید هضم کرده و آن را تبدیل به انرژی کند. به این اتفاق سوخت و ساز چربی می‌گویند.

وی افزود: آب نقش بسیار زیادی در سم‌زدایی و از بین بردن مواد زائدی دارد که به بدن شما آسیب می‌رساند و سیستم بدن را پاکسازی می‌کند. آب عضلات را روان کرده و بنابراین باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود. در نتیجه بهتر و راحت‌تر می‌توان فعالیت‌های فیزیکی و تمرینات ورزشی را برای کاهش وزن خود انجام داد.

آذرفر ادامه داد: یکی از بهترین فوایدی که آب برای افرادی که تصمیم دارند وزن خود را کاهش دهند این است که بین نوشیدن آب و گرسنگی و اشتها ارتباط معکوس برقرار است. به این معنا که هنگامی که کم آب می‌نوشند بدن تشنگی را گرسنگی تفسیر می‌کند و نتیجه آن هم این است که فرد بیشتر غذا می‌خورد. بنابراین برای اینکه این تشخیص اشتباه بدن را ساکت کنید بهتر است آب زیاد بنوشید و بدن خود را همواره هیدراته نگه دارید. به این ترتیب کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

آذرفر گفت: علاوه بر این وقتی آب بیشتری می‌نوشید در هنگام غذا خوردن سریع‌تر سیر می‌شود و کمتر غذا می‌خورید و وقتی کمتر غذا بخورید بدن شما برای تأمین انرژی سراغ ذخیره یعنی چربی‌ها می‌رود و به این ترتیب وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیاز به آب در هر فردی با فرد دیگ متفاوت است گفت: از این رو بهتر است در این زمینه با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید و یا نتوانستید با یک پزشک متخصص مشورت کنید از آزمون‌های آنلاینی که تعیین‌ کننده  BMI شما است کمک بگیرید تا میزان نیاز روزانه بدن خودتان را به آب بدانید.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: به طور کلی باید حداقل در طول روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آ‌ب را به طور منظم نوشید. بهتر است نیم ساعت قبل از اینکه شروع به خوردن وعده غذایی اصلی خود کنیم ۲ لیوان آ‌ب بنوشیم. به این ترتیب ۲۰٪ از گرسنگی شما کاهش پیدا خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    0 0
    بسیار خوب می باشد مردم در جریان چگونه می تواند سلامت زندگی کنند قرار گیرند