عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تعیین مهلت یک هفته‌ای توسط رئیس مجلس برای وزارت رفاه به‌منظور شفاف‌سازی روند واریز ۹ بیست و هفتم سهم درمان کارگران به خزانه دولت خبر داد.

اولتیماتوم مجلس برای تعیین تکلیف پول درمان کارگران

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تعیین مهلت یک هفته‌ای توسط رئیس مجلس برای وزارت رفاه به‌منظور شفاف‌سازی روند واریز ۹ بیست و هفتم سهم درمان کارگران به خزانه دولت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اکبر ترکی، گفت: در نشست روز گذشته این کمیسیون که با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای بهداشت و کار برگزار شده بود، قرار شد نحوه واریز سهم ۹ بیست و هفتم کارگران که بر اساس مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ تاکید شده در حساب جداگانه ای در خزانه دولت واریز شود، شفاف شود.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابلاغ کردند که اگر تا هفته آینده نحوه واریز سهم ۹ بیست و هفتم مشخص نشد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این امر مبادرت نورزید با استناد به ماده ۲۳۶ این موضوع به عنوان تخلف این وزارتخانه به قوه قضائیه اعلام شود.

ترکی یادآورشد: البته با این تصمیمی که اتخاذ شده است، قطعا در هفته آینده این موضوع روشن خواهد شد، ضمن اینکه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست اعلام کرد بخشی از این سهم که مربوط به کارگران بوده به خزانه واریز شده و بخشی هم که به کارمندان مربوط می‌شود را دنبال می‌کنند تا به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: در پی شفاف‌سازی در این حوزه مشخص می‌شود که هزینه‌های درمان در سایر حوزه‌ها هزینه نشده است، از سوی دیگر خرید خدمت‌هایی که از طریق بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شده به ویژه مراکز درمانی دولتی که با مشکل مواجه شده‌اند و رقمی که بدین منظور در خزانه دولت وجود دارد مشخص می‌شود که باید گردش کار پیدا کرده و به بیمارستان‌ها واریز شود تا به دنبال آن وضعیت این مراکز بهتر شده و کیفیت خدمات رسانی هم ارتقا یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha