سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با اعلام این خبر که سه‌شنبه آینده مهلت وزارت کار برای ارائه گزارش از نحوه پرداخت سهم درمان کارگران به پایان می‌رسد یادآورشد در این نشست طرحی نیز برای نحوه تخصیص ارز دولتی به واردات دارو ارائه خواهد شد.

پیشنهاد طرحی برای نحوه تخصیص ارز دولتی به واردات دارو

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با اعلام این خبر که سه‌شنبه آینده مهلت وزارت کار برای ارائه گزارش از نحوه پرداخت سهم درمان کارگران به پایان می‌رسد یادآورشد در این نشست طرحی نیز برای نحوه تخصیص ارز دولتی به واردات دارو ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حیدرعلی عابدی با اعلام این خبر که سه شنبه آینده در نشست کمیسیون متبوعش پیرو پیشنهادی که برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی برای حوزه واردات دارو به بیمه‌ها مطرح شده بود، تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: به هر حال با شرایطی که در حوزه واردات دارو به وجود آمده و مدام هم بحث تحریم‌ها مطرح می‌شود، بنابراین بررسی این موضوع از اولویت برخوردار است، گرچه ما معتقد هستیم به هیچ عنوان داروها تحریم نشده‌اند و امکان واردات دارو به راحتی وجود دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمی‌دانم چرا برخی بر طبل موضوع تاثیر تحریم‌ها بر واردات دارو می‌زنند، شاید این اخبار در پی این منتشر شده باشد که برخی در آن منافعی دارند، در غیر این صورت نه داروها در لیست تحریم‌ها قرار دارد و نه واردات آن مشکل است.
وی در بیان مهمانان حاضر در نشست سه‌شنبه آتی کمیسیون متبوعش خاطرنشان کرد: در این نشست وزیر بهداشت، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولانی از سازمان‌های بیمه‌گر و بانک مرکزی حضور خواهند داشت.
عابدی تاکید کرد: قرار است در این نشست مزایا و معایب دو طرح پرداخت ارز دولتی به واردات دارو و پرداخت مابه التفاوت ارز دولتی به بیمه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، نهایی شود و یک طرح برای اجرا در این حوزه پیشنهاد شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نقش مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واردات دارو تصریح کرد: بی‌تردید این وزارتخانه بزرگترین شریک وزارت بهداشت و درمان است هم در رابطه با واردات دارو هم تحت درمان قرار دادن بیماران به این دلیل که سازمان‌های بیمه‌ای، بیمارستان‌های تامین اجتماعی و کارخانه های تولید داروی تامین اجتماعی زیر نظر آن فعالیت دارند، بنابراین یک پایه اصلی هم در مصرف دارو هم تامین دارو محسوب می‌شود و نقش اساسی در این زمینه دارد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: روز سه شنبه مهلتی هم که رئیس مجلس شورای اسلامی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درجهت شفاف‌سازی برای سهم 9/27 درمان کارگران تعیین شده است به پایان می‌رسد و این وزارتخانه باید در این مورد به مجلس گزارش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha