معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: 73 درصد منابع طرح های درآمدزای روستایی در قالب طرح های درآمدزای دهیاری ها اختصاص یافته است.

73درصد منابع طرح های درآمدزای روستایی اختصاص یافت

سلامت نیوز:معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: 73 درصد منابع طرح های درآمدزای روستایی در قالب طرح های درآمدزای دهیاری ها اختصاص یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا سعیدرضا جندقیان در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان انعقاد تفاهمنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با پست بانک در قالب طرح های درآمدزای دهیاری ها برای پرداخت تسهیلات 21 ماه می گذرد و طی 18 ماه گذشته از 130 میلیارد تومان تسهیلات درنظرگرفته شده، 128 میلیارد تومان جذب شده است.


وی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون 20 میلیارد تومان به افرادی که طرح های خود را معرفی کرده اند، تسهیلات پرداخت شده و پرداخت باقی آن در دست اقدام است.


معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریها ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه منعقده با پست بانک، قرار است سالانه 100 میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات برای طرح های درآمدزای روستایی اختصاص یابد.
جندقیان تصریح کرد: این طرح های درآمدزای روستایی شامل صنایع خرد، گردشگری، کشاورزی مانند گلخانه و صنایع کوچک کشاورزی و طرح های خدماتی است.


وی تاکید کرد: بنیان های اقتصاد روستایی به بازنگری نیاز دارد و اگر معیشت روستایی مبتنی بر کشاورزی باشد، می توان اشتغال در روستا را مورد توجه قرار داد و اشتغالزایی کرد.
جندقیان افزود: در حال حاضر 896 شرکت تعاونی دهیاری برای توسعه روستایی کشور فعال هستند که در راستای توانمندسازی این مراکز ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران منقعد شده است.
وی اظهار داشت: سعی بر این است تا با هم افزایی و هم اندیشی و نزدیکی دیدگاه ها، نقش تعاونی دهیاری ها در آینده پررنگ تر و گام هایی برای تحقق این منظور برداشته شود.


معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریها افزود: لازم است در آینده نزدیک، شمار تعاونی های دهیاری ها را با حمایت های قانونی و آموزش های لازم و تشویق روستاییان، افزایش دهیم.
وی در تشریح مفهوم شرکت تعاونی دهیاری ها گفت: شرکت های تعاونی دهیاری ها، سیستمی اجتماعی است که با گردهم آمدن مردم روستایی برای رسیدن به هدف روستاها تلاش می کنند.


جندقیان اضافه کرد: انتظار می رود که دهیاران و تعاونیهای دهیاریها از ظرفیت موجود علمی در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی غافل نشوند و با بهره مندی از دانش روز امکان بهره برداری و شناخت منابع تامین مالی موجود در حوزه جغرافیایی خود را شناسایی و بالفعل کنند.
وی گفت: درنظرداریم برای شرکتهای تعاونی دهیاری ها پنج برنامه انجام دهیم که صدور مجوز برای فعالیتهای هماهنگی بین دستگاهها، برای شرکت های تعاونی، پرداخت تسهیلات به میزان لازم برای انجام پروژه های مدنظر، تشویق به جلب مشارکت بخش خصوصی و ارتقای سطح مشارکت مردمی در انجام فعالیت های توسعه روستایی از جمله این اقدامات است.


 معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود: تلاش بر این است که تعاونیهای دهیاریها سطح دانش خود را در خصوص دانش تامین منابع مالی افزایش دهند و به عنوان مجموعه ای دانش افزا همگام با علم روز فعالیت کنند.
از سال 1395 تفاهمنامه اعطای تسهیلات بین سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و پست بانک منعقد شد. پست بانک مجموعه ای بانکی است که بیشترین حضور و گسترده ترین شبکه بانکی دولتی در مناطق روستایی را دارد و بر اساس این تفاهمنامه با نگاه ویژه به توسعه اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی مناطق روستایی از جمله در کمک به خودکفایی نهاد دهیاری از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره و بلندمدت به دهیاری ها اقدام می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha